origineel gepost door 2slow
50000? maak daar maar een beetje meer van, geloof ruim 200.000.
Enne concurentie? Prelude, Celica, SX200, Corrado, NX100 etc...
Ahh dan had ik het toch iets onderschat idd. Meende ergens gelezen te hebben dat er 50K gemaakt zijn.
Wat betreft concurentie:
Nissan 200SX is van latere tijd (begon pas in 95 en was er in 98 al weer uit. Ok, valt nog enigzinds binnen dezelfde periode...) en
Nissan 100NX is stukken kleiner (wel te krijgen met T-Bar dak, das wel nice, heeft een maat van me gehad)
VW Corrado is meer een europese DeLorean. Heeft totaal geen stijl

Gewoon een kaas-wig op wielen

Back to the Future anyone?
Toyota Celica T180 (4th generation) is inderdaad een waardige concurent.
Toyota MR2 is veeeel kleiner. Kan je niet eens boodschappen mee doen.
Honda Prelude (4th en 5th gen) mogen ook mee doen.
Mazda 323F Coupé is ook weer stukken kleiner
Mazda MX5 is kleiner en een wijvenwagen (tenzij je er een bodykit aan knupt, dan is er iets van te maken)
Zo gek veel concurentie heeft de Calibra dus niet als je het mij vraagt. Welgeteld 2 stuks als je op stijl en ruimte gaat kijken.
En met 200K van de productielijn is het voor zover ik weet nogsteeds een van de kleinste oplagen t.o.v. het lijstje wagens hier boven
Wat mij betreft mag de Calibra in de categorie European Ponycar gezet worden. Grote sportauto, coupé model, sterke motor en veel ruimte binnenin.
Een Calibra staat meer in het rijtje HSV Coupé GTS en Ford TS50/BA Falcon wat dat betreft. Wat motor vermogen betreft valt de Calibra wel achter op dergelijke wagens. Maargoed, het is dan ook een europeaan, en de andere wagens van dezelfde klasse zijn amerikanen of australiers.