@kinematic wrote:Afgaande op vele reviews op het internet 1:17/18, dat schijnt toch wel mogelijk te zijn. Ik denk echter dat dat dan onder ideale omstandigheden en in de zomer is. Naja, het is nog steeds een fijne auto
Wat waltwalt al zegt. Let op je rechter voet
Reviews op internet claimen een hele hoop. Staar je daar niet blind op. Jouw rijstijl is altijd anders als die van een ander.
De Astra 2,2DTi van m'n pa zou niet eens zo zuinig mogen zijn als hij is, maar hij rijd 95% snelweg kilometers en hij kiest z'n vertrektijden om zoveel mogelijk buiten de spits te rijden. Plus dattie ook nog cruisecontrol heeft.
Daarmee haaltie een goeie 1op19. (zou 1op16 moeten zijn, gemiddeld 1op14 ofzo)
Keerzeide van de medaille is dat het ding in de stad echt dramatisch verbruik oplevert (1op12). Maja, daar komt die auto bijna niet.
Mijn Calibra zou 1op12 moeten kunnen halen, maar mijn gemiddelde verbruik is 1op10. Ik kom dan ook vrij weinig op de snelweg.
Zou ik de snelweg op gaan en een rondje nederland doen om dan uit te rekenen wat het verbruik is, dan zit ik ook wel op de 1op12. Misschien wel 1op13. M'n beste is 1op13,5. Dan gedraag ik me als een heer en houd me perfect aan de snelheid.
Verder is de ene auto de andere niet. Die van jou kan zomaar ergens iets meer versleten zijn dan de ander, waardoor je je verbruikswaardes niet haalt. Staar jezelf er niet blind op en kijk eerst naar jezelf en wat je misschien niet goed doet. Heb je je rijstijl aangepast, dan is er verder weinig wat je nog kan doen.