• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Te veel olie!!!

Tedje1978

Post weinig
Ik heb iets te veel olie bijgevuld. Heel dom! Hoe kan ik het snelste wat olie eruit krijgen. De oliepeil zit boven de max.

Opel Vectra Gts Elegance 2.2 DTI

Bwj 02-2003

Ik heb wat olie uit de oliefilter gehaald. Maar dat is niet voldoende. Ik heb onder de auto gezocht naar de carterpan. Maar ik kan de plug niet vinden. Kan iemand mij een tip geven.

Groetjes Tedje

toen ik mijn auto kon ophalen bij de dealer (half jaar geleden) toen ik de auto kocht zat er gewoon 1 cm teveel in.

kwam ik bij toeval achter.

verder niets van gemerkt, maar ik heb het er wel uitgehaald.

mijn zwager is ook automonteur en zei dat het net wel kon.

maar ik had toch besloten om het eruit te halen.

ik denk overigens dat 5mm gewoon wel kan.

gr,

Evert.

Als er Echt te veel in had gezeten had je je zorgen moeten maken met een diesel..

maar een klein beetje..

Hoe en wanneer is er gepeild

Koude / warme motor??

zo verschild het peil ook..

>> bij de diesels moet eerst de Onderplaat weg gehaald worden onder de motor voordat de carterstop eruit gehaald kan worden..

Willem

ik heb de zwarte kap eraf gehaald. Dan zie je zo de carterpan. Maar ik zie nergens de carterplug. Hij zit toch meestal onder de carterpan. Een foto is helaas niet mogelijk. Mijn digitale fotocamera is kapot.

groetjes

Terug
Naar boven