• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TE2800 Topic/pictures

origineel gepost door henk 400rr

Waarom zou deze verandering onder toezicht het dan wel om een originele gaan en zonder deze toezicht het dan om een replica gaan?

Even zoals de uitleg in het algemeen is

De uitleg van origineel is het kentekenbewijs plus de staat waarbij de auto afgegeven is bij overdracht aan de 1e eigenaar.

Het is wat onzin om dit te versimpelen om te zeggen dat alle TE's van oorsprong een A-manta chassis hebben.

Ook de manta 400 heeft dat, maar niemand zegt dat als het chassis later veranderd is door een aangepast GSI chassis dat het om een origineel voertuig gaat.

Iedereen roept dat het chassis bepalend is voor de originaliteit, de aanbouwdelen worden als vervangingsdelen beschouwt, volgens jullie intepretatie is het chassis nu ook een vervangingsdeel en is het nummer dus bepalend voor de originaliteit van de auto.

:D zo lust ik er nog wel een paar:D

Dat er delen vervangen worden van het chassis is logisch, qua originaliteit zit bijna niemand daarmee, maar als zeg maar in een utopisch voorbeeld het voorkomt dat 2 gelijkwaardige TE-2800's naast elkaar staan waarbij de 1 in absolute afleverstaat is en alles origineel en dus niks aan opgebouwd/veranderd is en waarbij de tegenhanger de gerestaureert is, dan weet ik wel welke dan meer geld oplevert.

Zo slim zijn jullie vast ook wel.

Er is altijd nog een verschil tussen reatauratie en origineel.

Ja ik vind een replica een TE die geen TE in het chassisnr. heeft! Over originaliteit dat ben ik zeker met je eens,als je een TE of Manta of welke wagen ook hebt waar nog nooit aan gewerkt is is deze meer waard dan één die ¨gerestaureerd ¨is .

Ik vind persoonlijk dat een chassis nummer alleen (met bijbehorend kenteken) niet bepalend is voor de originaliteit van de auto, dit omdat er erg veel omgekat wordt hetzij legaal als ilegaal.

Voor de rest mag alles naar een model genoemd worden als de hoofdzaak ook dat model is, ik heb er weinig moeite mee als iemand een omgebouwde A-manta een TE-2800 versie noemt ook niet bij een 400 versie, i200 versie, enz.

Echter bij het origineel noemen van de auto heb ik zo m'n grens.

Uiteindelijk maakt mijn mening geen flikker uit, dit omdat ik geenszins van plan ben om een dergelijke uitvoering te kopen, zou ik dat wel doen dan is mijn eigen mening over de desbetreffende auto voor mijzelf bepalend, als ik bijv. een originele 400 koop wil ik niet later ontdekken dat het chassis van een 1.6s B-manta is waarop alles is overgebouwd.

ook al zit er alles op en eraan dan zou ik me enorm besodemietert voelen.

Een ander zou hierover gemakelijker denken vermoed ik, ook omdat in de meeste gevallen er "een persoonlijk belang" (wat dit dan ook is) bij zit.

origineel gepost door Kermitkiller

nou wat weer een heerlijke discussie ga ik me ook eens in mengen uhhh toch maar niet :P:P:P

..

Bang voor kritiek? :D

maak je geen zorgen, als men dat heeft dan klagen ze vaak wel op een ander forum daarover waar ze denken dat je niet zit of achter je rug, dus eigenlijk veranderd er niet zoveel. ;)

Dus geef je mening, als dat nog nodig is, er zitten hier wel meer eigenaren en experts die zeker hier wel mee te maken hebben en ook al niks zeggen.

Ik vindt dat je het prima verwoordt Henk.

Alleen het probleem bij deze is dat het vaak bijna niet te achterhalen valt wat orgineel is.

Als voorbeeld de rode TE.

Het is dat we de gecrasde versie hebben gezien,en logies concluderen dat van dat wrak nooit meer iets te maken valt.

Dus is de huidige TE 1058 niet van orgine een TE.

Maar ik kan me voorstellen dat in een hele hoop gevallen het gewoon weg niet te achterhalen is.

En dan is het natuurlijk wat niet weet wat niet deert toch?

Klopt, maar zo werkt het altijd en overal. Zolang het niet je bezit is, wordt of kwijt wil is het verder ook niet belangrijk.

@Kermitkiller: leuk verantwoord :D , maar juist dan is het belangrijk als je onwetenen voorziet van je expert-mening ;) dus kom op.

Tot nu toe gaat deze discussie niet ver, er zijn een paar meningsverschillen, maar verder is er niemand kwaad berokkend door foute uitspraken of zo.

We hoeven tenslotte niet allemaal dezelfde mening te hebben.

Als ik een positieve bijdrage kan leveren aan dit forum doe ik dat, maar laat eindeloze dicussies graag aan anderen over die hier beter in zijn.

Er wordt tenslotte al zo veel gediscuseerd, en of het altijd positief bedoeld is heb ik ook zo mijn twijfels over. Vaak is het een kwestie van gelijk krijgen.

Daarom maar weer een paar foto's van nr 58, tenslotte is dit topic bedoeld voor foto's.

p1010033um6.jpg

p1010042nx5.jpg

Ook 1 met de eigenaar van nr 58, en Vic Heylen.

P1050472.jpg

En tenslotte nog 1 van een jaar geleden. nr 51

2007_0613tee0008.jpg

Ik ben van mening dat een TE, 400 e.d een TE of 400 is als het op kenteken staat. Dus in geval van de rode TE zou ik zeggen nieuw/ander chassis, nr. overzetten en je hebt een echte TE. Pak je een willekeurige manta A koets dan is het m.i. een replica.

Maar goed zoals al gezegd is, er wordt veel gerotzooid met nrs e.d. dus lang niet alles is te achterhalen.

Henk400rr heeft het wel eens gehad over technisch en historisch:

als je bijv een ascona 400 het en je hangt hier een 1600s in blijft 't een 400 (historisch gezien). Pak je bijv. ascona en je bouwt hem om tot (technisch)400 (niet van echt te onderscheiden) dan blijft 't een gewone Ascona

Quote:
Originally posted by Duurt

Ook 1 met de eigenaar van nr 58, en Vic Heylen.

En de eigenaar van de 1014 ertussen.

ST1 V6.

De citrusgele TE1056 is in 1999 afgebouwd, toen was hij nog van dezelfde eigenaar als 1058, en sinds herfst 2004 van de huidige trotse eigenaar.

Deze 2 en 1033 kom je vaak samen tegen op verschillende treffens in Duitsland.

2007_062026inttreffen0016.jpg

TE-11-1.jpg

Nog een paar op het zelfde treffen.

Let ook eens weer op de nummerborden.

2007_062026inttreffen0015-1.jpg

2007_062026inttreffen0014.jpg

Terug
Naar boven