• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Teervlek op velg verwijderen

Met Iron.x (is inderdaad wonderspul) ga je geen teer verwijderen, alleen de metaal deeltjes die op de velg zitten. Weet je zeker dat het teer is en geen ingebrand remstof is?

Als je echt een hele goede en snelle tee rverwijderaar wil zou ik zelf Autosmart Tardis aanraden.

ik heb deze thuis staan uit de prof. lijn

is een am. gallon die je nog 1op4 moet verdunnen

dus voor 40 euro 16 liter van dat spul :vertag

is wel wat anders als 17 euro voor een flesje van 750ml uit de consumentenlijn :jerry

meguiarswheelbrightener.jpg

maar probeer het wel eerst goed uit op je velgen, want het is echt aggressief spul

onverdund prikkelt het ook op je vingers :angel

ik heb deze thuis staan uit de prof. lijn

is een am. gallon die je nog 1op4 moet verdunnen

dus voor 40 euro 16 liter van dat spul :vertag

is wel wat anders als 17 euro voor een flesje van 750ml uit de consumentenlijn :jerry

meguiarswheelbrightener.jpg

maar probeer het wel eerst goed uit op je velgen, want het is echt aggressief spul

onverdund prikkelt het ook op je vingers :angel

nope tried that

als het echt hardnekkig is, werkt ook wd40 niet

remmenreiniger ook niet

bij mij was dat spul van megs het enige wat uiteindelijk die smerige vlekken weg kreeg

nope tried that

als het echt hardnekkig is, werkt ook wd40 niet

remmenreiniger ook niet

bij mij was dat spul van megs het enige wat uiteindelijk die smerige vlekken weg kreeg

Weet haast zeker dat het teer is. Ben vandaag nog eventjes bezig geweest en heb het idee dat het met een redelijke harde borstel en overdadig gebruik van wasbenzine wel te verwijderen is, maar het vergt enorm veel geduld!

Ik ga er morgen mee verder, mocht het niet werken dan ga ik voor één van jullie middeltjes! Bedankt voor de tips mannen!

Weet haast zeker dat het teer is. Ben vandaag nog eventjes bezig geweest en heb het idee dat het met een redelijke harde borstel en overdadig gebruik van wasbenzine wel te verwijderen is, maar het vergt enorm veel geduld!

Ik ga er morgen mee verder, mocht het niet werken dan ga ik voor één van jullie middeltjes! Bedankt voor de tips mannen!

Diesel werkt het beste.

Het vergt inderdaad een hoop geduld. Het probleem van WD40, wasbenzine en ander spul is dat het te sne verdampt.

Het beste kan je iets scherps voorzichtig een paar krasjes in het oppervlak van het teer maken, en dan een prop in diesel geweekt keukenrol op leggen. En dan gewoon 10 minuten wachten.

Diesel werkt het beste.

Het vergt inderdaad een hoop geduld. Het probleem van WD40, wasbenzine en ander spul is dat het te sne verdampt.

Het beste kan je iets scherps voorzichtig een paar krasjes in het oppervlak van het teer maken, en dan een prop in diesel geweekt keukenrol op leggen. En dan gewoon 10 minuten wachten.

Thinner nnoit gebruiken bij dingen die je dierbaar zijn, kunststoffen lossen op en verf ook.

Teer -> Terpentine, tast niets aan en lost teer met gemak op.

gr Wim

Thinner nnoit gebruiken bij dingen die je dierbaar zijn, kunststoffen lossen op en verf ook.

Teer -> Terpentine, tast niets aan en lost teer met gemak op.

gr Wim

Heb alles hierboven geprobeerd, behalve de Megs. Het beste vond ik toch de wasbenzine.

Ik heb mijn poetsdoeken doordrenkt met dit spul en flink staan boenen.

Ik heb geen schoonmaakmiddelen op zuurbasis gebruikt, omdat ik bang was dat dit toch de lak aan zou tastten. De velgen zijn reeds gemonteerd en tsja........ondanks dat niet alles weg is, staan ze wel erg mooi hoor!!!

Bedankt :thumb

Heb alles hierboven geprobeerd, behalve de Megs. Het beste vond ik toch de wasbenzine.

Ik heb mijn poetsdoeken doordrenkt met dit spul en flink staan boenen.

Ik heb geen schoonmaakmiddelen op zuurbasis gebruikt, omdat ik bang was dat dit toch de lak aan zou tastten. De velgen zijn reeds gemonteerd en tsja........ondanks dat niet alles weg is, staan ze wel erg mooi hoor!!!

Bedankt :thumb

Terug
Naar boven