• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Telefoonvoorbereiding

OPelc

Post weinig
Ik heb een astra uit modeljaar 2005. Achter het dashboard kastje zit een 10 polige stekker die bedoeld zou zijn voor de telefoonvoorbereiding. Wat kan je hier precies mee?

Ik heb een aantal schema's gezien en daarop zouden de volgende kleuren de verschillende kabels zijn:

paars: audio van de carkit

rood/groen: audio van de carkit

bruin: mute kabel

zwart: geschakelde plus

zou ik daarop ook een uhp4 module kunnen aansluiten en dan de canbus kabels (can-bus low en high) aan de stekkerboom van de radio koppelen?

Ik heb bij mij ook even gekeken aangezien ik toch met die uhp bezig was maar ik kan hem achter de lichtschakelaar niet vinden helaas. Zou die dan echt achter de schakelaar moeten zitten of waar ongeveer?

Je kan hem ook gewoon op de radio zelf inbouwen, zover als de foto's van bovenstaande auto opligt, heb nog nooit een auto opengehad(ook geen astra). Zelfs een 7serie hoeft niet zover open. Je kan het gewoon op je radio aansluiten, even de penbezetting van je radio aflezen. Om hem netjes aan te sluiten kun je bij de algemene autohandel een stekker halen die achter in je radio past. Dit om te muten en je mutebox uitgang op aan te sluiten (in geval van een ck7w of ck15. Parrot kan ook, moet je speakerdraden onderbreken vanaf de mutebox.

Waar zou die uhp4 module dan normaal komen achter de lichtschakelaar? ik heb vandaag namelijk ook flink zitten zoeken maar ik zie geen plek waar die zou moeten. ook de stekker zit daar niet. Hij was er bij mij gisteren ingebouwd met een verloop kabel tussen de radio maar hij stoort ontzettend, de vrouw die je hoort is nauwelijks verstaanbaar.

Hij doet het ook als er nog helemaal geen telefoon is aangesloten. De uph zegt dan bijvoorbeeld "Er is geen telefoon aanwezig" of als er wel een telefoon is aangesloten "U kunt kiezen uit bellen, kiezen,ophangen etc" en dat gaat al enorm slecht.

Mijn bereik is trouwens gewoon goed, ook als ik hem in mijn broekzak heb zitten.

Terug
Naar boven