• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

teller leds dimmen

hallo,

ik heb blauwe leds in mijn teller geplaatst weet iemand mischien ook of je deze kan dimmen of veler laten schijnen

Harry

origineel gepost door gts power

een led is moeilijk te dimmen maar niet onmogelijk.

er zijn wel speciale dimmers voor te krijgen

Dit geld alleen voor HF leds gewone leds zijn in met gelijkspanning makelijk te dimmen daar je alleen maar minder volt geeft aan de led.

JE hoeft geen sinus af te vlakken die is er gewoon niet.

Gr Jack

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

origineel gepost door gts power

een led is moeilijk te dimmen maar niet onmogelijk.

er zijn wel speciale dimmers voor te krijgen

Dit geld alleen voor HF leds gewone leds zijn in met gelijkspanning makelijk te dimmen daar je alleen maar minder volt geeft aan de led.

JE hoeft geen sinus af te vlakken die is er gewoon niet.

Gr Jack

:o:o:o watte???

ik trek mij even terug uit dit topic:hmmz

:D

Ik heb ook leds in achter me teller paneel (in een Astra F welliswaar, maar dat zijn dezelfde als bij een Omega B) en heb rode, maar de dimmer werkt niet meer zo als met de gloeilampjes hoor...

Nou ja, eigenlijk helemaal niet meer.. Je moet echt heel goed kijken veschil te zien. Het lijkt trouwens wel dat je op het scherm van de BC nog het meeste ziet van het dimmen. Verlichting achter de meters nauwelijks tot niets.

ohw.. wat voor leds moet ik dan eigenlijk hebben ?

die ik nu heb waren opzich nog vry pryzig ook.

Had ze toen ook btje opgeschuurd, om ze 'n 'frost' effect te geven, voor 'n beter spreiding van 't licht. anders krijg je van die vlekkerige verlichting. dat ziet er ook niet uit.

Ik heb die leds ge-doe-het-zelfd omdat ik wat meer features wilde. Maar mijne zijn gewoon dimbaar. Ik denk dat het komt omdat de plaatselijke electronicaboer me exact de juiste leds en voorschakel weerstandjes heeft gegeven.

Ziehier beeld! klik Weliswaar niet van t dimmeren maar dat t kan.

klak

Voor het fijne over hoe en wat, leest het oof!

Gr Wim

Ik heb in mijn tellerbak per socket 3 leds bij elkaargesoldeerd en een weerstandje bij gedaan. Heb dus 9 leds in mijn tellerbak met 3 weerstandjes.Mijn dimmer werkt gewoon goed. Van bijna uit tot mega fel...

Terug
Naar boven