• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Temperatuur C Kadett

imported_Rob

Post weinig
Hallo,

Ik heb gisteren mijn GTE dashboard in de C gebouwd. Nu ben ik even gaan rijden en loopt de temperatuur op tot bijna rood.

De oude meter stond altijd netjes halverwege, nu weet ik alleen niet of die nieuw of de oude de verkeerde waarde aangeeft.

Hoe kan ik controleren of het nu wel of niet goed is?

Groet Rob

goed warmrijden en dan even een meter in je koelwater houden, dan weet je het zo

wel uitkijken met heet water!

origineel gepost door coot

goed warmrijden en dan even een meter in je koelwater houden, dan weet je het zo

wel uitkijken met heet water!

Bedankt voor je reactie. Wat voor thermometer kan ik hiervoor gebruiken, ik heb denk ik niets in huis liggen om dat even mee te doen...

kan ook de weerstand achter op de klok zijn van je nieuwe dash deze kan ook de verkeerde waardes afgeven en temp moet max 85 graden zijn voor je thermosstaat open gaat

die 85 graden kan verschillen, volgens mij zijn er thermosthaten te verkrijgen met verschillende temperaturen

ik denk dat je nieuwe metertje niet klopt aangezien je wel problemen had gekregen als je al die tijd met een te warme motor hebt rondgereden

ik weet niet precies hoe zo'n metertje werkt maar als het met een weerstand is valt het natuurlijk te meten met een multimeter

Terug
Naar boven