• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Temperatuur loopt op met caravan

Waterpomp zit op de zelfde as als de visco koppeling daar moet idd de radiator voor eruit.

Diesel is voor zover ik weet van kunstof en die breken nog wel eens af.

Gr jack

waterpomp kom je niet zo makkelijk aan,meen dat er de radiateur voor eraf moet,jack heeft diezelfde motoren al een paar keer in en uit gebouwd ;)

maar dan kun je wel tevens de radiator en de pomp checken

en dat van die pomp heb ik al vaker gehoord

gr mart

Voor waterpomp eruit te halen hoeft de radiateur en niet uit.

Bij een 2.5 diesel zit er een elektrische ventilator op radiateur.

Je moet alleen plaats maken om bij waterpomp te kunnen komen.

Radiateur blijft zitten.

Gr Z20ler

Waterpomp zit op de zelfde as als de visco koppeling daar moet idd de radiator voor eruit.

Diesel is voor zover ik weet van kunstof en die breken nog wel eens af.

Gr jack

nee is geen electrische is een visco op temperatuur. Daar zul je de radiator voor moeten weg nemen. Heb recentelijk nog 2 2.5td omgebouwd.

Gr Jack

Voor waterpomp eruit te halen hoeft de radiateur en niet uit.

Bij een 2.5 diesel zit er een elektrische ventilator op radiateur.

Je moet alleen plaats maken om bij waterpomp te kunnen komen.

Radiateur blijft zitten.

Gr Z20ler

nee is geen electrische is een visco op temperatuur. Daar zul je de radiator voor moeten weg nemen. Heb recentelijk nog 2 2.5td omgebouwd.

Gr Jack

Viscose koelvin wil ook wel kapot, deze is van BMW, en bij BMW is dat al een drama, zal het bij deze motoren ook wel het geval zijn...

Controleer of deze gaat mee lopen bij goed warme motor, (zwaar (huilend) geluid creëerd deze dan als je op toeren komt).

Willem

Even voorstellen: Johan.

ik heb een Omega 2.2. 16V LPG uit 2001. 365.000 km.

Heb ook problemen met de temperatuur, alleen in de zomer.

Vroeger nooit problemen.

Koeler is vervangen, maar heeft niets geholpen.

Woensdag wordt de auto ingeruild voor een Omega 2.2 2002 met iets minder km.

Vraag: weet iemand of de bermlampen vanaf het dashbord naar de boorbumper zijn voorbedraad? Ik heb al gezien dat ik in het dashbord eenvoudig alleen de unit voor de verlichting kan vervangen (plug).

Johan

Viscose koelvin wil ook wel kapot, deze is van BMW, en bij BMW is dat al een drama, zal het bij deze motoren ook wel het geval zijn...

Controleer of deze gaat mee lopen bij goed warme motor, (zwaar (huilend) geluid creëerd deze dan als je op toeren komt).

Willem

@Jokuiper wrote:Even voorstellen: Johan.

Vroeger nooit problemen.

Vraag: weet iemand of de bermlampen vanaf het dashbord naar de boorbumper zijn voorbedraad? Ik heb al gezien dat ik in het dashbord eenvoudig alleen de unit voor de verlichting kan vervangen (plug).

Johan

Problemen temperatuur: thermostaat,massa probleem? Loopt de temp alleen wat hoger op gemiddeld of loopt ie in het rood???

Bermlampen: Zal je toch even achter de bumper moeten kijken of de bedrading daarvoor ligt(Meestal wel) ;)

groet,

Danny

Even voorstellen: Johan.

Vroeger nooit problemen.

Johan

@Jokuiper wrote:Even voorstellen: Johan.

Vroeger nooit problemen.

Johan

Problemen temperatuur: thermostaat,massa probleem? Loopt de temp alleen wat hoger op gemiddeld of loopt ie in het rood???

Bermlampen: Zal je toch even achter de bumper moeten kijken of de bedrading daarvoor ligt(Meestal wel) ;)

groet,

Danny

Temperatuur liep van de zomer op tot duidelijk in rood. Zo erg dat we de arico uit hebben gedaan, de binnentemperatuur op maximaal en de ramen open: zo kan de motor kennelijk zijn temperatuur nog enigsinds kwijt. Maar dat is verre van prettig rijden. Denk achteraf dat het aan de motor zelf ligt (365.000 km met een behoorlijk olie verbruik) of aan de waterpomp.

De auto is inmiddels ingeruild voor een zelfde Omega met minder km (136.000).

We gaan binnenkort de draadjes voor de bermlichten opzoeken.

Gr. Johan

Een radiator kan op een andere "verstopt" geraken.

Door al het opspattend vuil regenwater dat de radiator ingezogen wordt, kunnen de luchtkanalen verstopt geraken.

Zo werd één van m'n Omega's nogal vlug warm als hij arbeid moest verichten.

Ik heb de radiator uitgenomen en doorgespoten met een hogedrukreiniger. Er kwam "een rivier van slijk" uitgelopen. Ik wist niet dat daar zoveel vuil kon inzitten.

Daarna is de motor nooit meer te warm geweest.

Zo, na een hele tijd eindelijk eens een monteur ge(be)zocht, want mijn probleem was nog steeds niet opgelost. Maar ja, het is nog geen vakantie, dus werken hoeft "die beul" nog niet en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog. Eerst maar eens de "goedkoopste" mogelijke oplossing geprobeerd, de radiateur schoon blazen. Kwam weinig uit, maar uit de condensor (wat dat ook mag zijn, heeft te maken met de climatcontrol) des te meer, wat een smerigheid op de grond. Volgens de monteur zat deze helemaal dicht, zit vóór de radiateur en laat dus (nagenoeg) geen luchtstroom door naar de radiateur. Zo gauw het warmer word ( jaja, ik ben een optimist :D ) nog eens een keertje de caravan achter de auto en proberen maar he. Dus mischien: Word vervolgd? Ik hoop het niet, wat mij betreft hoop ik dat mijn probleem is opgelost!

Voor alle medenkers: voorlopig hardstikke bedankt!!

Terug
Naar boven