• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

temperatuurmeter

kan iemand mij vertellen wat het volgende probleem kan veroorzaken. de temperatuurmeter loopt naar 90 graden en vervolgens loopt hij langzaam terug naar 0. thermostaat is pas vervangen. zou het de temperatuursensor kunnen zijn?

welkom op het forum, stel je eerst ff netjes voor in het voorstel topic,

graag ook wat meer informatie over de auto verder..

is voor ons wat makkenlijker om dan te antwoorden.

corsageak

Ja de sensor zou kapot kunnen zijn. Dit was bij mij ook het geval, alleen bewoog de meter helemaal niet meer.

Ik neem aan dat de echte experts (*kuch* *kuch* wimv6) hier meer over weten.

mvg casper

Doet de benzinemeter toevallig ook raar?

Zo ja, dan zal je spanningsstabilisator kaduuk zijn. Deze zit aan de achterkant van je tacho-unit.

tacho = tachograaf = snelheidsmeter / kilometerteller

de tacho-unit is dus de behuizing van je metertjes en controlelampjes

ben vandaag bij de opelgarage geweest,volgens hen zit er in mijn auto geen spanningsstabilisator.ik moest de auto volgens hen maar laten staan, 1 dag, a 95 euro per uur,dan zouden zij de elektriciteit doorlopen of ze iets zouden kunnen vinden. ben gek gerritje niet.vangen ze zo 600 piek terwijl er misschien niets uitkomt.

Stekker op de temperatuursensor al bekeken..

Bij de 8kleppers zit deze achter de dynamo verstopt

Bij de Smallblock 16V motoren op het thermosstaathuis

Bij de ketting 16V motoren weet ik eigenlijk niet waar de sensor voor de meter zit.

Willem

origineel gepost door babdreja

ben vandaag bij de opelgarage geweest,volgens hen zit er in mijn auto geen spanningsstabilisator.ik moest de auto volgens hen maar laten staan, 1 dag, a 95 euro per uur,dan zouden zij de elektriciteit doorlopen of ze iets zouden kunnen vinden. ben gek gerritje niet.vangen ze zo 600 piek terwijl er misschien niets uitkomt.

niet doen idd

tis bar slecht gesteld met de vermeende deskundigheid van de monteurs bij Opel.

Bij een bekende van me was laatst de waterpomp kaduuk, hebben ze bij Opel een nieuwe erin geplaatst, 2 dagen erna wederom lekkage, konden ze de boel weer uit elkaar halen want ze hadden de pakking vergeten te monteren.

Als ik jou was zou ik me een goed reparatieboek aanschaffen en fatsoenlijk materiaal. Heeft 2 hele grote voordelen:

1) je leert je wagen tot op elk detail kennen

2) je spaart bergen geld (en ergernis)

Terug
Naar boven