• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

temperatuursensor opel zafira 2.0 dti van 2004 ?

rensie73

Post weinig
weet iemand de temperatuursensor zitten van een opel zafira 2.0 dti van 2004 ?

kan ik deze zelf vervangen ?

hai Rensie

De sensor voor de buitentemperatuur zit achter de voorbumper in het midden,deze kan stuk zijn of zoals bij mij hing het stekkertje ernaast

das is van de buitentemperatuur

die moet ik niet hebben

het is die die motor regelt, iets te maken met de termostaat

de verwarming wordt warm maar temperatuurmeter blijft liggen

wagen is helemaal in de war als de temperatuurmeter blijft liggen

gaat de temperatuurmeter na heel lang rijden omhoog is het probleem was

zie toch mijn vorige topic over de thermostaat. Het motorblok kan op 2 manieren van z'n warmte afkomen: via de binnenverwarming en via de radiateur. Als de thermostaatklep open blijft staan gaat de koelvloeistof al door de radiateur terwijl de motor nog niet op temperatuur is. De vloeistof wordt warm genoeg om warme lucht te blazen en je wilt er ook je vingers niet in houden, maar is nog wel veel te koud voor de motor, die houdt wel van een graadje of 75-80.

Als ie uiteindelijk op temperatuur komt is dat schat ik zo in niet zozeer vanwege de lange rit maar omdat a) het intereur warm is geworden en je vanzelf de verwarming wat terug draait en b) je op de bestemming aankomt en ipv snelweg veel langzamer rijdt in de bbk.

Suc6, Dutch

Terug
Naar boven