• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Terugroep actie CIM modificatie

Spacejam

Woont hier bijna
Weet iemand hoe het zit met de terugroep actie voor de cim modificatie bij de astra h/vectra C? Mijn auto is nog steeds niet teruggeroepen en ik ben wel benieuwd of het wel gaat komen.

Heb ook nog niets... eerste wat ik er van hoor...

Waarover gaat het juist?

Welke jaren worden teruggeroepen enz?

gewoon ff naar de dealer gaan en kenteken doorgeven, hun kunnen dan zien of die wel moet, naar mijn weten moeten elke astra H en zafira B de modificatie hebben

Is alleen voor een bepaalde serie.

Het betrefd enkel een klemmetje om de stekker beter in het geheel te houden. En er komt een blauwe stip onder op de stuurkolom om te kunnen aantonen dat ie al een klemmetje heeft :D

Ik ben maar voor één ding teruggeroepen geweest...

toeter werkte niet met lichten aan...

Eigenlijk ben ik niet teruggeroepen, maar ik heb dat zelf ontdekt...

Valt wel mee joh,

Die cim module zorgt voor wel gekkere storingen

Wat je hier boven beschrijft is daar 1 van ;)

Ja eigenlijk...

Ik gebruik mijn toeter bijna nooit, knipper meestal...

Gebruik het eigenlijk als het ECHT nodig is en het was ECHT nodig die keer toen ik het ontdekte... ik vraag mij dan af... als er echt een ongeluk was van gekomen, zou dan de garage aansprakelijk kunnen gesteld worden (of Opel?)

Ja, ik studeer rechten en ik denk altijd meteen aan de rechterlijke kant die aan alles verbonden is :)

Sorry voor de kleine -offtopic Al vind ik het ook wel bij dit topic passen... vind het zelf een interessante vraag.

Wat de garage mij vertelde is dat ALLE astra H modellen teruggeroepen worden voor de cim modificatie, het kastje kan namelijk iets open gaan staan met allerlei vage storingen van dien door slechte contacten, o.a. claxon, knipperlicht e.d.

Ik heb contact opgenomen met opel Nederland, dit omdat die van mij uit Duitsland geimporteerd is, de cim modificatie was gelukkig kostenloos voor mij.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

@Spacejam wrote:Weet iemand hoe het zit met de terugroep actie voor de cim modificatie bij de astra h/vectra C? Mijn auto is nog steeds niet teruggeroepen en ik ben wel benieuwd of het wel gaat komen.

Vectra c heeft geen terugroepactie op de CIM.

@opel-mark wrote:Wat de garage mij vertelde is dat ALLE astra H modellen teruggeroepen worden voor de cim modificatie, het kastje kan namelijk iets open gaan staan met allerlei vage storingen van dien door slechte contacten, o.a. claxon, knipperlicht e.d.

Ik heb contact opgenomen met opel Nederland, dit omdat die van mij uit Duitsland geimporteerd is, de cim modificatie was gelukkig kostenloos voor mij.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

precies naar mijn weten heb ik ook Astra H's van alle bouwjaren in de werkplaats gehad voor deze simpele modificatie

deze modificatie word uitgevoerd als de auto bij de dealer

wordt aangeboden voor een onderhoudsbeurt, en anders gewoon

de dealer bellen of het voor jou auto nog openstaat!

Zou het kunnen zijn dat daardoor mijn cruisecontrol niet meer werkt?

Remschakelaars en koppeling schakelaar en knuppel met 3 knoppen voor cruise doen het wel.

En toch werkt hij niet......

Hou wel in de gaten dat voordat de cruisecontrol werkt je na het starten een keer de rem ingedrukt moet hebben gehad, altijd leuk zla je bent wezen tanken op de snelweg en je er ineens achterkomt dat de cruisecontrol niet aangaat omdat je nog niet geremd hebt :angel

Terug
Naar boven