• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

terugroepactie insignia

Spacejam

Post veel
mijn vader kreeg van de week een brief thuis dat zijn auto terug moest voor een thermostaat probleem met de 1,6 en 1,8 benzine motoren. Hij zelf heeft een 2.0 diesel dus de brief was niet voor hem bedoeld maar misschien geld het ook voor mensen hier.

opel roept in belgie de insignia terug wat ik weet

voor de lederesport stoelen .

controle speling achterbumper met eindpaneel

diesel partikel filter . update

dvd navi update

update bcm . voor de transport modus uitschakeling .

ditis wat ik weet

ik zou eff kijken of ik de brief nog kan vinden, daar stonden ook de motortypes in. Het was gewoon een brief van Opel nederland.

ja ik zelf werk in een kleine opel garage . en rij zelf met een insignia 2.0 cdti 130 en heb eigenlijk enkel de brief gehad voor de dieselpartikel filter .

er zitten diverse recalls op

de afstand van de bumper moet gecontroleerd worden

contactslot smeren en bcm programeren

radio programmeren

roest tegengaan onder voorruit(alleen bij de allereerste modellen)

en DPF programmeren

dit is zonietbij de aller eerstemodellen hoor .

mijn is het eentje van de allereerste .

en heb klanten wagens die half jaarof jaar later zijn bestelt zijn en toch voor het zelfde worden terug geroepen hoor .

Hallo,

Echte terugroepactie's zijn het ook niet, je moet vaak eerst met een klacht komen, en dan is er al wel vaak een oplossing voor ;)

Dit was toen ook met mijn nieuwe Vectra C het geval, eerst klagen over het geluid van de voorveren, en daarna werd er een kunstof slang om de veer gemaakt ;)

Daarom gebruik ik ook de TIS ;), daar staan ze allemaal in.

Bij de Insignia heb je ook het probleem met de Remschijven achter, in de schijven kunnen groeven komen, dit komt door te veel ijzerdeeltjes die in de remblokken zitten.

Dit hebben ze inmiddels veranderd, als je dit meld krijg je tot 30000 km nieuwe blokken en schijven, dus ik wacht nog wel even :) ;)

En het remmen is er niet minder om hoor, anders kreeg je echt wel een schrijven van Opel!

Groetjes, Joche

origineel gepost door Spacejam

ik zou eff kijken of ik de brief nog kan vinden, daar stonden ook de motortypes in. Het was gewoon een brief van Opel nederland.

net nog even gezocht naar de brief van opel nederland maar ik kan hem helaas niet meer vinden. Het was in ieder geval wel een schrijven van opel voor de 1.6 en 1.8 maar de motorcodes weet ik niet.

word helemaal gek van al die terugroep acties moet ze bijna allemaal doen bij ons

thermostaat al gedaan

dpf programmeren

bcm voor transportmodes

stoelverwarmings element van de zitten vervangen

radio update

lol en dan ben je ernog een paar vergeten lol.

ja het hoort erbij eee

ikmoet datook doen hoor.

ag zo heb je werk en moet je weerniet klagen datje dagnietom geraakt lol

Terug
Naar boven