@Famempeters wrote:Jordys .
wat wim je zegt is absoluut waar hij is zo,n beetje de wonderdokter van het Opel Forum hij heeft mij en ik ben zelf monteur en beun ook op zondag al is uit de brand geholpen .
en als wim je aan bied zijn v6 met ???inbouw heb je een duivels goed blok er in hangen en vertrouwd ingebouwd.
ik wou dat hij een goed X16Xel had de mijne is beetje stuk mocht hij hem met liefde inbouwen is vertrouwder als alle garage bedrijven met alle goede bedoelingen bij elkaar.
Wim je hebt weer wonderen vericht met je team he dat mooie blok in je Vectra .
Bert
T loopt lekker hoor, nog steeds..
en de oude motor, die staat te wachten en te smachten op een nieuwe liefhebber die haar weer alle aandacht en onderhoud wil geven.
deze motor is tot 78.800km onderhouden door dealer autopalace doetichem, daarna iedere 10.000km (toen 3x per jaar dus) voorzien van verse 5w40 valvoline 5w40olie incl filter en de rest volgens voorschrift opel, tot op een jaar of 3 terug, toen werd de vectra auto nummer 2, puur voor lange ritten en meetings toen ging het jaarkilometrage van 25.000 a 30.000km naar +/- 8.000 per jaar (en nog steeds), en kreeg deze motor steevast op 8000km verse olie en filter (uiteraard valvoline Synpower 5w40).
op de foto's in mijn topic staan plaatjes van de binnenkant van mijn klepdeksel, deze zijn dus 16jaar en 205232km oud op die foto's en keurig schoon.
Ik kan je melden dat een gemiddelde motor van 100.000km er rotter uitziet van binnen.
durf er dan ook mijn hand voor in het vuur te steken dat dit een goede motor is.
Bert: ik heb nog wel een botergare X16XE (snelle versie van de X16XEL) in een combo liggen.
Ik kan je bijna garanderen dat deze rustig nog flink wat jaren en kilometers probleemloos door blijft roken hoor....
ik vul deze motor met alles wat nieuw is en op olie lijkt, 1 litertje tussen de 700 en 1200km, ik heb m ook al een jaar of 2 niet meer ververst, en heb intussen nog een vast zittende drukplunjer gehad, en ben met een oliedruk van max 1 bar (flikkerend oliedruklampje) met 120 a 140km/u van tilburg naar huis gelopen, in de hoop dat ie misschien kapot zou lopen.
toch maar een ander drukplunjertje geplaatst omdat dit de betoruwbaarheid wel eens in de weg kon gaan staan, en ze loopt nog steeds als een (tikvrij) naaimachientje.
Volgens een opel moteur en ex eigenaar van deze motor is deze onverwoestbaar verklaard.
er zit vanaf +/- 110.000km een revisie kop op ivm gebroken riem (bij 1e eigenaar), en de motor heeft nu een 145.000km weg.
kortom, een betrouwbaar apparaat, welke goed versleten is, maar zijn werk goed doet...
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
(sorry kan er geen afstand van doen, dan ga ik het koud trappen missen denk ik, op de Vec ben ik superzuinig wat dat betreft).
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :vertag :wors :hmmz
Willem