• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TFT scherm in Vectra GTS

Erwin,

Hier een Tip.

Zag dat je de pc achter in de kofferbak wilt plaatsen.

Voordat je dat doet. Check eerst het beeld van Lilliput als je 5M VGA kabel gebruikt.

Bij mij was het bagger.

Gr

Bedankt voor de reacties en tips!

Ik heb het TFT al geprobeerd met 5M VGA kabel er tussen en hij werkt dan nog steeds zonder kwaliteit verlies. Nou hoop ik dat dit ook nog zo is als de kabel 'gemonteerd' is. Het touchscreen (USB) werkt ook ook steeds met 3 meter kabel er aan.

De USB GPS muis wordt helaas niet meer herkent met 3m kabel er tussen, nou is dit geen ramp omdat ik deze GPS muis zonder verleng kabel lang genoeg is om op de hoedenplank te leggen.

Ik moet wel nog de kabels naar achteren gaan leggen en ik weet niet hoe ik die kappen bij de dorpels los krijg. Heeft iemand misschien tips?

Foto update:

Ik ben bezig geweest om de installatie een beetje netjes in te bouwen. De kabels ga ik langs het dak leggen. Ik krijg ze alleen nog niet voorbij de middenstijl gelegd omdat ik deze kap niet los krijg en de VGA kabel te dik is om er tussen door te persen (zie laatste 2 foto's). Heeft iemand een tip hoe ik die bekleding in het midden achter dat airbag kapje los krijg?

Ik zit er aan te denken om de voeding van de PC af te takken van de zekering kast links achter, heeft iemand enig idee op welke stroom deze kabel gedimensioneerd is, en of ik hier nog een PC van ongeveer 3A bij kan hangen?

CarPC_inbouw0002.jpg

CarPC_inbouw0003.jpg

CarPC_inbouw0004.jpg

CarPC_inbouw0005.jpg

CarPC_inbouw0007.jpg

CarPC_inbouw0008.jpg

CarPC_inbouw0009.jpg

CarPC_inbouw0010.jpg

CarPC_inbouw0011.jpg

CarPC_inbouw0012.jpg

CarPC_inbouw0013.jpg

Met een kleine schroevendraaier moet je het plastieke "airbag" plaatje eruit wippen want deze zorgt ervoor dat de b stijl vast zit.

je moet ze gewoon via het "midden " van het dak naar achter halen.

nu lopen ze langs je airbags,zitten ze ergens tussen geklemd.

niet echt veilig dus

origineel gepost door Goossens Bjorn

Met een kleine schroevendraaier moet je het plastieke "airbag" plaatje eruit wippen want deze zorgt ervoor dat de b stijl vast zit.

Bedankt voor de tip, het is gelukt!

origineel gepost door 14XE

je moet ze gewoon via het "midden " van het dak naar achter halen.

nu lopen ze langs je airbags,zitten ze ergens tussen geklemd.

niet echt veilig dus

Over het plafond is helaas te weinig ruimte om de kabels te leggen. Ze liggen nu gedeeltelijk in de deur rubber, onder de airbag. De kabels van het alarm lopen hier ook al.

Ik verwacht dat de airbags naar binnen en naar beneden uitklappen. Ik heb de kabels nu achter de airbags gelegd, dus dat moet goed gaan. Ik hoop de airbags sowieso nooit nodig te hebben.

Terug
Naar boven