• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Thermostaat vervangen Vectra b 1.6 16v..hoe?

Goedenmiddag,

Na de zoekfunctie een x aantal keren geprobeerd te hebben toch maar de vraag stellen hier.

Als deze vraag desondanks toch al vaker is langs gekomen, dan hoop ik dat een van u mij de doorverwijzing naar het onderwerp kan wijzen.....

Ik heb een Vectra B (station) 1.6 16vuit 1999. Temperatuurmeter schommelt bij regelenvan de verwarmingsknop.

Iedereen adviseert mij de thermostaat te vervangen. Na een korte blik onder de motrokap leek het mij vrij simpel.

3 boutjes..... slangeklem en voila...... FOUT!!!!

De 2 bovenste boutjes krijg ik prima los maar de onderste dus niet want de powersteering unit zit in de weg......

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik dit euvel wel zelf kan oplossen.... Het leek mij zo dat zo'n kwetsbaar onderdeel juist goed toegankelijk zou moeten zijn, of zie ik iets over het hoofd???

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes

Martin

het juiste gereedschap, dunne ringsleutel etc.

kleine ratel bijvoorbeeld.

Mijn is het gelujkt in ieder geval, maar is al een tijd terug.

Willem

het juiste gereedschap, dunne ringsleutel etc.

kleine ratel bijvoorbeeld.

Mijn is het gelujkt in ieder geval, maar is al een tijd terug.

Willem

Terug
Naar boven