• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

thermostaat zafira

Hoi Opel freaks ,

Mijn opel zafira A , laat het controle lampje branden van het motorblokje als hij stationiar loopt , hetgeen zal duiden op een motor probleem .

Trek ik vervolgens op , houd hij even in en gaat vervolgens het lampje weer uit waarna er niets meer aan de hand is.

Nu is mij opgevallen dat de temp. meter ook niet tot nauwelijks meer uit de hoek komt , kan dit het probleem van de thermostaat zijn ?.

zo ja ...... is zo'n thermostaat te reinigen / repareren , of moet ik hem als overleden beschouwen.

gr. Peter

De thermostaat is niet te maken... Je moet een nieuwe kopen bij de dealer of automaterialenzaak. Kosten ongeveer tussen de 50 en 80 euro. Het werk is het niet. Je kan meteen je koelvloeistof vervangen.

succes.

De thermostaat is niet te maken... Je moet een nieuwe kopen bij de dealer of automaterialenzaak. Kosten ongeveer tussen de 50 en 80 euro. Het werk is het niet. Je kan meteen je koelvloeistof vervangen.

succes.

Ik denk zelf dat je temperatuurzender stuk is.

Hij geeft de goede waarde niet meer aan waardoor de boordcomputer denkt dat je motor nog koud is.

Hier door zal hij denk ik de automatiche shoke niet afsluiten.

Hierdoor is het mengsel bij een warme motor niet goed en zal hij bij stationair je mm-lampje laten branden.

Laat hem voor de zekerheid even uitlezen bij de dealer.

Ik denk zelf dat je temperatuurzender stuk is.

Hij geeft de goede waarde niet meer aan waardoor de boordcomputer denkt dat je motor nog koud is.

Hier door zal hij denk ik de automatiche shoke niet afsluiten.

Hierdoor is het mengsel bij een warme motor niet goed en zal hij bij stationair je mm-lampje laten branden.

Laat hem voor de zekerheid even uitlezen bij de dealer.

Dank voor jullie reacties heren !.

Was in mijn vraag / onderwerp even vergeten dat het om een DIESEL gaat , weet niet of dit nog verschil uitmaakt t.o.v. benzine of gas , maar even als aanvulling misschien niet onbelangrijk.

Heb in elkgeval al twee tips waar ik mee verder kan , en ga er ook zeker mijn voordeel mee doen .

gr. Peter

Dank voor jullie reacties heren !.

Was in mijn vraag / onderwerp even vergeten dat het om een DIESEL gaat , weet niet of dit nog verschil uitmaakt t.o.v. benzine of gas , maar even als aanvulling misschien niet onbelangrijk.

Heb in elkgeval al twee tips waar ik mee verder kan , en ga er ook zeker mijn voordeel mee doen .

gr. Peter

Of een defecte Motorkoelingsmodule.

Wordt de kachel wel warm en toch blijft de meter in de hoek?

Bij de Zafitra's met dieselmotor en benzinemodellen met airco dan gaat de motortemperatuur via de motorkoelingsmodule (MKM). Als deze defect is dan geeft hij de temperatuur niet goed door.

Hij zit links achter de bumper. Vooral bij kleine schades zijn deze modules nog wel eens de lul zeg maar. :D

Of een defecte Motorkoelingsmodule.

Wordt de kachel wel warm en toch blijft de meter in de hoek?

Bij de Zafitra's met dieselmotor en benzinemodellen met airco dan gaat de motortemperatuur via de motorkoelingsmodule (MKM). Als deze defect is dan geeft hij de temperatuur niet goed door.

Hij zit links achter de bumper. Vooral bij kleine schades zijn deze modules nog wel eens de lul zeg maar. :D

De kachel wordt niet echt heet , met wat winters weer heb ik hem altijd op z'n warmst staan , en dan wordt het niet echt heet in de auto , terwijl je normaal gesproken dan zou moeten smelten :D

Overigens ..... de temp meter komt iets vrij uit de hoek , het is niet dat hij stijf in de hoek blijft liggen .

De kachel wordt niet echt heet , met wat winters weer heb ik hem altijd op z'n warmst staan , en dan wordt het niet echt heet in de auto , terwijl je normaal gesproken dan zou moeten smelten :D

Overigens ..... de temp meter komt iets vrij uit de hoek , het is niet dat hij stijf in de hoek blijft liggen .

ga er vanmorgen gelijk even een ophalen , denk namelijk zelf ook dat dit het probleem is .

Bovendien ...... ik weet niet of het wat uitmaakt , maar ik heb er geen airco op zitten .

ga er vanmorgen gelijk even een ophalen , denk namelijk zelf ook dat dit het probleem is .

Bovendien ...... ik weet niet of het wat uitmaakt , maar ik heb er geen airco op zitten .

ben nog niet toegekomen aan een nieuwe thermostaat , ben er wel al achter dat er ontzettend veel verschil zit in de prijzen van de aanbieders onderling.

Ben wel erg benieuwd waar dit verschil precies in zit , want 50% van de prijzen als verschil is toch wel erg veel.

Terug
Naar boven