[rquote=1867626&tid=141924&author=hoverpet]Hoi Bert ,
Nu je het zegt , ken ik die aktie geloof ik wel .
Ben er eerder wel eens geweest op de bewuste zaterdag , en kan me herinneren dat het altijd gigantisch druk was , en dat de reden is dat ik er maar vanaf zie .
Maar nu ik zo de voordelen in je bericht lees , zal ik zeer zeker gaan overwegen of ik het volgende winter maar weers eens ga doen , dan maar even een 2 a 3 uurtjes wachten totdat ik aan de beurt ben.
Rij eigenlijk ook al vanaf mijn 18 e Opel , heb 1 keer noodgedwongen even een uitstapje moeten maken naar Ford ( nooit weer een ford).
Ook ik rij een opel zafira diesel , dus wat thermostaat betreft zou het een kwaaltje kunnen zijn , als die van jou dezelfde mankementen vertoond dan die van mij .
Ach ...... als het dan niet erger is dan een thermostaat , dan doe ik het ervoor .
Mijn vrouw heeft een corsa van 1998 , liep vorige week weer in 1 keer door de APK , wat is het toch fijn een opel te mogen rijden hahahahah
[/rquote]
Hai hoverpet, klopt dat het op DIE Zaterdag druk is (Nationale Opel Testdag) maar je kunt het óók wat later laten doen. Kost dan iets meer, maar is nog stééds goedkoper ( ik geloof dat het normaal 23 euro kost) dan de thermostaat op eigen kosten laten vernieuwen. En waar of je het dan laat doen of zelf doet. Ik weet niet wat type diesel jij hebt. Mijn 1.9 CDTI was men mee bezig van 's morgens half tien tot 's middags drie uur. Het had wat tegen gezeten, omdat de thermostaat niet erg makkelijk bereikbaar was. Moest nogal veel beplating vanaf in de motorruimte etc. Al met al: dit kostte mij niet meer dan de door mij reeds betaalde 15 euro op die Nationale Opel Testdag. En v.w.b. kwaal van de thermostaat: ik denk gewoon de levensduur is ongeveer zoveel jaar en dan geeft ie het op.
Overigens werd APK gekeurd in januari: goed gekeurd zonder verdere aanmerking. Top!
m.vr.groet, bert.