• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

thermostaat

jorisor

Post weinig
De thermostaat van mijn auto (1.9cdti 210.000) komt bij deze buitentemperaturen van 6 graden niet boven de 80 graden. Hij schommelt eerder tegen de 70-75 dan tegen de 80.

Mijn garage zegt dat dit normaal is, maar ik heb er mijn twijfels over.

Ik weet ook niet of het schadelijk is. maar als de thermostaat vervangen moet worden dan kan dit mooi volgende week samen met de distributieriem en inlaatspruitstuk.

Wat is jullie ervaring / mening hierin?.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gewoon vervangen , dit is NIET normaal.

Ik had het ook ( ook een Z19DTH ) heb er toen zelf een nieuwe in gezet.

Een nieuwe thermostaat met sensor ( wordt geleverd als 1 geheel ) kost bij de dealer rond de 75 euro ! dus daar hoef je het niet voor te laten.

bij mij ook hetzelfde verhaal, vorig jaar kwam hij ook niet meer boven de 70~75 uit, na een nieuwe thermostaat geplaatst te hebben kwam hij weer op 85~88 graden

he, dat probleem heb ik nu ook, dus toch een nieuwe thermostaat plaatsen, kan bij mij dan mooi in combinatie met een nieuwe gloeibougie gebeuren.

origineel gepost door speaker

Gewoon vervangen , dit is NIET normaal.

Ik had het ook ( ook een Z19DTH ) heb er toen zelf een nieuwe in gezet.

Een nieuwe thermostaat met sensor ( wordt geleverd als 1 geheel ) kost bij de dealer rond de 75 euro ! dus daar hoef je het niet voor te laten.

Is dit makkelijk zelf te doen, zoals bij de EGR klep.?.

Ik heb wel al het gereedschap alleen heb dit nog nooit zelf gedaan. Ik weet hoe en waarmee je het koelsysteem moet aftappen / vullen.

Ik neem aan dat je het koelsysteem moet aftappen en vullen, lijkt me meer een klusje voor de garage.

Terug
Naar boven