• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Thermostaat

[rquote=1870173&tid=142767&author=Astra F Vaassen]Zo heb ik het bij mijn F ook gedaan, niks geen distributie eraf:P Had gewoon nokkenastandwiel eraf en riem er aan vast geknoopt:P Kon die ook niet van tijd;)[/rquote]

Als ik het goed begrijp:

je bind met de riem of iets anders de distributieriem vast tussen de riem en de nokkenastandwiel ??

En dan pas de nokkenastandwiel verwijderen ?

En krijg je het precies weer terug ?

En dit is veilig ?

Dit is heel intressant namelijk, ik wil wel graag thermostaten vervangen maar ik durf niet eerlijk gezegd :o:o

Groet, Rik

Moet wel ff kwijt dat dit een topforum is voor de opelrijder...iedereen is bereidt elkaar te helpen waar kan.

[rquote=1870173&tid=142767&author=Astra F Vaassen]Zo heb ik het bij mijn F ook gedaan, niks geen distributie eraf:P Had gewoon nokkenastandwiel eraf en riem er aan vast geknoopt:P Kon die ook niet van tijd;)[/rquote]

Als ik het goed begrijp:

je bind met de riem of iets anders de distributieriem vast tussen de riem en de nokkenastandwiel ??

En dan pas de nokkenastandwiel verwijderen ?

En krijg je het precies weer terug ?

En dit is veilig ?

Dit is heel intressant namelijk, ik wil wel graag thermostaten vervangen maar ik durf niet eerlijk gezegd :o:o

Groet, Rik

Heb het al 2 keer zo gedaan, als je maar zorgt die die bij je krukas ook goed blijft zitten. Nokkenastandwiel optijd zetten. Je draait de bout los van je nokkenastandwiel, dan met tayripjes je riem aan je tandwiel knopen, zodat die exact zit zoals die eraf ging. Dat geheel knoopte ik weer aan een paar kabels, zodat die bleef hangen. Dan distributie kap los schroeven zijn er 2 aan de bovenkant. En dan kun je dat beetje wegbuigen en kun je net bij het thermosstaathuis die ook met 2 boutjes vast zit. Het is een flink geknooi en je moet geen dikke handen hebben;)

Idd, heeft mij ook het nodige gekloot en gevloek gekost, maar wilde niet alles losgooien.

Heb het dus op precies dezelfde manier gedaan:P

Heb het al 2 keer zo gedaan, als je maar zorgt die die bij je krukas ook goed blijft zitten. Nokkenastandwiel optijd zetten. Je draait de bout los van je nokkenastandwiel, dan met tayripjes je riem aan je tandwiel knopen, zodat die exact zit zoals die eraf ging. Dat geheel knoopte ik weer aan een paar kabels, zodat die bleef hangen. Dan distributie kap los schroeven zijn er 2 aan de bovenkant. En dan kun je dat beetje wegbuigen en kun je net bij het thermosstaathuis die ook met 2 boutjes vast zit. Het is een flink geknooi en je moet geen dikke handen hebben;)

ik neem liever niet al te veel risico en gooi gewoon het zaakje los, kost je net een kwartiertje meer werk.

Maargoed, zoals jullie het doen kan natuurlijk ook;)

Ik wil alleen het risico niet lopen dat hij toch toevallig een tandje verspringt

Idd, heeft mij ook het nodige gekloot en gevloek gekost, maar wilde niet alles losgooien.

Heb het dus op precies dezelfde manier gedaan:P

ik neem liever niet al te veel risico en gooi gewoon het zaakje los, kost je net een kwartiertje meer werk.

Maargoed, zoals jullie het doen kan natuurlijk ook;)

Ik wil alleen het risico niet lopen dat hij toch toevallig een tandje verspringt

Wat zijn de symptomen eigenlijk van een tandje ernaast staan?

Niet die van mij hoor, vraag het me alleen af :D

Wat zijn de symptomen eigenlijk van een tandje ernaast staan?

Niet die van mij hoor, vraag het me alleen af :D

Slecht lopen, inhouden, trillen, vermogens verlies.

Bij sommige motoren heb je al motorschade als hij een tandje verkeerd staat (kromme kleppen)

Slecht lopen, inhouden, trillen, vermogens verlies.

Bij sommige motoren heb je al motorschade als hij een tandje verkeerd staat (kromme kleppen)

Terug
Naar boven