• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

Zoals ik al zei, heb wel het Opel catalogus nummer (oem nummer). (Ja ook uit EPC :o) Maar daar staat verder niets bij, van welk merk of type ze zijn....

Edit: Hmm, kan het niet eens in EPC vinden, wie wilt me helpen... Ik vraag morgen ook even bij de dealer, moet daar toch zijn

injectoren.jpg

Dit is de injector als het goed die in het blok zit.. Ik kan er niets van uit opmaken. 5chaap2k is er toen mee bezig geweest (zijn site namelijk)... Als je er bent laat wat van je horen heheh

Edit: Ben wat wijzer geworden nu, na aardig wat zoeken is het een Multec systeem en geen motronic systeem. Multec is van GM zelf en Motronic is van Bosch. De ECU is een Multec dus ga ervan uit dat de injectoren ook daarvan komen.. Nu verder met zoeken dus :hmmz

De injectoren van zowat alle corsa motoren staan in EPC behalve van de 1.6 blokken..:swear

Ben net even langs de opel dealer geweest, maar deze konden mij niets verder vertellen. Ze konden in het systeem(EPC) alleen het opel bestelnummer achterhalen. Hij zei dat het ook wel verschilde per keer welk merk ze binnen kregen. Soms van bosch soms ook een andere. Dus hij kon mij daar helaas niets meer over vertellen.

Er schijnt hier nog wel een bedrijf te zitten die injectoren etc. reviseerd, misschien dat die meer kunnnen vertellen?

Hmm, mij wisten ze ook niets te vertellen bij de dealer. Had revisie bedrijf gemaild en die zei ja we hebben tester en deed beetje kortaf vond ik maarja. Even andere proberen dan...

Ik gok dat het zo'n 300 cc / min is. Weet iemand dat pin B12 van de ECU de injectortijden zijn of dat de ECU het verbruik al berekend en dat door stuurt? Wegens tijd gebrek heb ik het vandaag niet kunnen meten...

Sorry dat ik je niet kan helpen maar heb wel interesse als hij klaar is wat voor functie's zitten er tot nu toe op?

en wat word daar het prijs kaartje van?

en is dat dan straks gewoon plug en play?of veel kabeltjes trekken?

300 cc/min per injector??

dat lijkt mij zeer stug! :o

Bron: Migweb

black injectors (std on x14xe)

grey injectors (std on c16xe)

blue injectors (std on c20xe)

cream injectors (std on c20xe)

Een X14XE heeft dus zwarte injectoren, dat is wat ik tot nu toe gevonden heb!! De injectoren op bovenstaande foto stammen dus uit een C16XE ( grijs ), maar werden ook gebruikt op een X14XE en X16XE. Lastig huh....;)

Je moet dus ff weten welke kleur injectoren iemand heeft alvorens je de flow rates kunt programmeren

Wat ik wel weet is:

20XE Blauwe injectoren leveren 241 cc/min@3bar

20XE Beige injectoren leveren 235 cc/min@3bar

Mijn conclusie is dan ook dat een X14XE/C16XE injector een kleinere flowrate heeft dan de 20XE injectoren!

Ik gok nog altijd zo rond de 180 cc/min

Het verbruik wordt volgens mij gewoon door de MID berekend op basis van de injectortijden die de ECU doorgeeft!

Origineel gepost door yellow-sky

bladeofdarkness

he ook uit venray :thumbup toppie maar heb je zelf ook interesse er in?

uiteraard heb ik hier interesse in king:

Counterstrike, prachtige info. Ik kan gewoon tabelletje inprogrammeren dat iemand zijn eigen blok moet selecteren en aan de hand daarvan "mijn MID" het berekend. Niks programmeren etc. Dit zijn waardes waar ik heel veel aan heb. Ja ik dacht dat ik in die buurt moest zoeken heheh. Maar dat waren meer tuning injectoren.

Maar jou MID als die werkt kunnen we snel achterkomen welke waarde we moeten hebben. Gewoon beide inbouwen en dan "gokken" welke waarde we meoten hebben, net zo lang totdat we dezelfde waardes hebben...:P

Nee is correct...

Maar de X blokken hebben iets andere ECU. Die heeft een pin die de injectortijden terug stuurt. C blokken hebben deze niet maar dit kan ook direct van de injector bekabeling afgetapt worden...

gewoon even kijken welke kleur de injector heeft!

info hierover is over het algemeen lastig te vinden... heb half migweb al doorgespit..

Origineel gepost door yellow-sky

is dit straks gewoon plug en play?

of veel kabeltjes trekken?

Ik probeer het zoveel mogelijk plug en play te maken. De opties van nu is helemaal plug en play. Maar signalen die niet in de stekker zitten moeten dan toch echt getrokken moeten worden. Het lijkt nu erop dat olietemp en oliedruk (aparte sensoren ook) getrokken moeten worden en een kabel voor het verbruik...

Terug
Naar boven