• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

origineel gepost door mischa

origineel gepost door JWO_CORSA

Hmm is inderdaad vrij simpel (voor mij als electrotechniek student).

Als het echt zo simpel was, zou het al lang klaar zijn en zouden er al veel meer mensen aan begonnen zijn nietwaar?

Daarom zeg ik ook "voor mij is het vrij simpel" ;)

Je moet uiteraard wel enige kennis hebben van digitale electronica.

Wanneer ik een extra TID heb zal ik eens een ontwerp gaan maken voor een controller.

Wat zouden eventueel wensen zijn om op dat display te laten zien?

ik denk dat de basis functies het makkelijkste zijn zodat het niet te moeilijk en duur wordt en deze meeste mensen er wel iets aan hebben.

snelheid / rpm / verbruik / datum.

en het zou waarschijnlijk ook wel heel makkelijk zijn om te switchen met een knopje inplaats van dat het automatisch gaat.

er moet in ieder geval niet TEveel op komen.

Ik zou vanavond eens zoeken of ik die TID hier nog kan vinden. Van een vectra heb ik er zowiezo nog één maar dat schiet denk ik niet op voor een corsa :)

- km/h

- v max (max snelheid)

- 0-100 km/h (tijd)

- 0-60 km/h (tijd) (geen mph!)

- 1/4 mile (tijd)

- 1/8 mile (tijd)

- setup voor wielomtrek

- verbruik(deze is wel lastig denk ik)

- Olie temp

- Koelvloeistof temp

- Accu Voltage

- RPM

de opties die futurecow noemt zijn wel realiseerbaar, echter verbruik zal niet gaan denk ik, aangezien je dan die data uit je ECU moet krijgen en dat zie ik niet zitten dat dat kan.

ik zou idd als ik jou was idd eerst maar eens gaan klooien en kijken wat makkelijk haalbaar is. Verbruik is idd erg lastig. Maar als je die andere al wel voor elkaar krijgt zijn er denk ik heel veel geintreseerde!

origineel gepost door JWO_CORSA

de opties die futurecow noemt zijn wel realiseerbaar, echter verbruik zal niet gaan denk ik, aangezien je dan die data uit je ECU moet krijgen en dat zie ik niet zitten dat dat kan.

Wat dacht je hoe een MID dat doet dan? Je kunt beter een MID als basis nemen, die heeft al meer functies. Aansturing via de datalijnen van de radio is hetzelfde voor een TID en een MID.

Groeten,

Mischa

Ben indd wel erg geintereseerd als dit ooit zou gaan lukken.. Mooie toevoegingen !! maar het moet indd niet te vol gaan worden !!

De vraag is hoe, de TID het herkent hoe snel je rijd etc etc, Ik weet wel via sensoren maar moet je die zeker appart allemaal in bouwe:hmmz

volgens mij loopt er al een km signaal naar je TID, druk maar eens 3 sec. op beide knoppen, dan zie je ook even in de TID je snelheid staan! (alleen onder de 50)

Ik heb nog geen tijd gehad om achter een TID aan te gaan, er loopt inderdaad een snelheids signaal naar het TID, verder heb je voor timers uiteraard geen externe signalen nodig.

Misschien is er met de connector waar de garage de auto mee uitleest nog meer te doen, en zou je dus misschien daar het verbruik oid weg kunnen plukken.

Maar daar moet ik me nog even in verdiepen.

Terug
Naar boven