• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

Ho ho ho niet zo snel ;)

Ik ben met de corsa naar Italie geweest op vakantie, moet ook gebeuren he :P

Ik zal volgende week eens kijken of ik er wat mee kan beginnen.

Mijn display doet het geregeld niet, en komt soms terug op basis datum fabrieks instelling...

nu heb ik de contacten nagekeken en de lampjes gecontroleerd die zijn goed, ik kwam er achter dat de connector achter op de print beetje los zat en heb de pinnen iets verbogen, da contacten zijn nu wel goed!, ik zie de datum niet meer verspringen terug naar het jaar kruik, alleen de lampjes doen het na inbouw af en toe niet (ja licht staat uit)

print zeker stuk denk?

origineel gepost door Hans

Mijn display doet het geregeld niet, en komt soms terug op basis datum fabrieks instelling...

nu heb ik de contacten nagekeken en de lampjes gecontroleerd die zijn goed, ik kwam er achter dat de connector achter op de print beetje los zat en heb de pinnen iets verbogen, da contacten zijn nu wel goed!, ik zie de datum niet meer verspringen terug naar het jaar kruik, alleen de lampjes doen het na inbouw af en toe niet (ja licht staat uit)

print zeker stuk denk?

Kan ook slechte connectie op de print zijn, er zit namelijk een kabeltje in de connector die doorgeeft of de verlichting aan of uit staat. Als die slecht contact maakt kan het prima zijn dat de lampjes uit gaan.

Je zou eens kunnen kijken of je de connector misschien in de TID opnieuw kunt solderen ofzo... ( heb zelf nog geen TID open gehad dus weet niet hoe het daarzo zit)

Nog een kleine update van mijn kant:

Ik heb vanavond een stukje software geschreven waarmee ik text op het display zou moeten kunnen krijgen.

Morgen even de zooi aansluiten en kijken of het werkt (meestal niet in 1x ;) )

Het zou erg mooi zijn als het nu allemaal van de grond komt. Er zijn denk ik een hoop mensen geinstreseerd(ook Tigra's en Astra's natuurlijk!)

Ik zal weer even een update geven ;)

Mijn software werkt nog niet goed, ik krijg het display nog niet goed geintialiseerd, en heb er ook helaas nog niet veel tijd voor gehad. Ook is het lastig dat de sites met info over het protocol elkaar enigzinds tegenspreken. Zodra ik binnenkort weer naar school ben zal ik over meer apparatuur beschikken om het een en ander uit te zoeken.

Helaasch niet :P t ligt hier nog steeds naast me op het bureau beetje stof er op dat wel ... wie weet maak ik er nog weer eens tijd voor... ;) er zijn zoveel andere leuke dingen he :D

Zo het spul eens afgestoft, en eens een radio aangesloten om te kijken of de TID uberhaupt goed werkt..

Nou dat werkt gelukkig nog, binnenkort maar eens mee naar school om eens een paar opnames te maken van de communicatie tussen radio en TID.. :hmmz

Als wij zo'n TID (kastje/display) in een Corsa A bouwen, is het dan ook mogelijk?

Of zit er een boel electronica aan en is dit niet eenvoudig te doen?

De originele info in display hebben wij in pincipe ook niet nodig, alleen tijd zou misschien handig zijn, maar geen must (zit ook wel op de radio)

Als het dus kan, heb ik zeker interesse in dit geheel.

Dus kort samen gevat: Als ik het kastje en een stekker heb.

Kun jij dan bijv: rpm, km/u en/of tijd, etc. erin zetten?

mvg,

John

PS: post ff iets aangepast, zeker erg leuk zulke dingen.

Zo, zullen we dit topic nog eens onder het stof vandaan trekken?

Eens kijken of er nog iets te gebeuren staat.

Groeten,

Mischa

Twas even zoeken maar toch gevonden.

Er is al iemand die wat info kan laten verschijnen op het internet.

Zie de onderstaande link maar eens:

Misschien hebben de hobbisten hier wat aan

Hallo Eelke,

Welkom hier. Eindelijk iemand met ervaring die ermee aan de gang zou willen gaan. Misschien wordt het nog eens wat.

Overigens zou het niet alleen met een TID werken, maar ook met een MID. De radio-informatie wordt op dezelfde manier doorgestuurd (dacht ik) en dat is het enige waar je iets mee doet, het onderbreken van het radiosignaal en er iets tussenin zetten (heel simpel uitgedrukt).

Groeten,

Mischa

Hee Mischa, ja ervaring zat (http://www.eelkevisser.nl/display.htm) maar nu nog wat meer tijd.

De radio signalen onderbreken en je eigen richting display sturen is geen probleem. Ik heb vroeger wel contact gehad met de maker van de Mathijssen module. En weet hoe hij dit deed.

Bij mijn vorige versie kreeg ik allemaal leuke reacties achteraf van mensen die het even na bouwden of iets compleet nieuws maakten. Wat ik bij een volgende versie graag zou willen is dat het tijdens het bouwen al een paar luitjes meewerken. Hier en daar wat testen of programmeren en zo. Ik ben me wel bewust dat het grootste deel van het werk bij 1 persoon terecht komt (ik...) Aan de mensen die wel geintresseerd zijn maar geen electronica/software kunnen ontwikkelen, heb ik niet zo veel. Alhoewel alle support welkom is :)

Terug
Naar boven