• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID/MID ? display vervangen astra g

in roosendaal(noord-brabant) heb ik hem bij de sloop gekocht ;)

ja zo'n hendel bedoel ik.

uhmm ja ik weet niet echt meer wat ik nou heb

want als ik mid zoek dan vind ik precies de zelfde en heb vandaag ook bij de sloop om een mid gevraagd en deze paste en deed het ook

dus vandaar dat ik dacht dat ik mid had/heb

ja dat klopt ook als ik ze in hou dan krijg ik snelheid te zien maar die springt ook gelijk door hoord dat of?

heb ik daar zo hendel voor nodig ?

Je hebt nu een TID die in iedere standaard astra zit, en dat hoort idd dat hij vanzelf eraf springt na het indrukken van beide knoppen. zo'n hendel ben je daar dus ook niet voor nodig en ook geen verbruikssensor.

Je hebt nu een TID die in iedere standaard astra zit, en dat hoort idd dat hij vanzelf eraf springt na het indrukken van beide knoppen. zo'n hendel ben je daar dus ook niet voor nodig en ook geen verbruikssensor.

oww okee dan zij we daarover uit maar dan nog, wt voor nut heeft die functie dn :P

maar er zit wel al een verbruikssensor op toen ik hem kocht daarom dacht ik dat ik een MID had

oww okee dan zij we daarover uit maar dan nog, wt voor nut heeft die functie dn :P

maar er zit wel al een verbruikssensor op toen ik hem kocht daarom dacht ik dat ik een MID had

Dit is inderdaad de standaard TID (trible information display). Temperatuur meter, tijd, datum.

Als je een MID (multi information display) dan heb je een BC (boardcomputer nodig, BC hendel). Dab kun je met de

BC hendel inderdaad, (Momentueel verbruik, Gemiddeld verbruik, stopwatch zien, Rijbereik.

Ik heb ook lang zitten zoeken of het makkelijk zou zijn om van een standaard TID naar een MID te gaan. Maar tot nu toe

nog niemand gevonden die het gedaan hebt. Omdat het heel veel geld gaat kosten.

Na mijn mening moet je zoeken naar een Boardcomputer, dan nog de benodigde sensoren, BC hendel, MID display met bedrading).

Dit is inderdaad de standaard TID (trible information display). Temperatuur meter, tijd, datum.

Als je een MID (multi information display) dan heb je een BC (boardcomputer nodig, BC hendel). Dab kun je met de

BC hendel inderdaad, (Momentueel verbruik, Gemiddeld verbruik, stopwatch zien, Rijbereik.

Ik heb ook lang zitten zoeken of het makkelijk zou zijn om van een standaard TID naar een MID te gaan. Maar tot nu toe

nog niemand gevonden die het gedaan hebt. Omdat het heel veel geld gaat kosten.

Na mijn mening moet je zoeken naar een Boardcomputer, dan nog de benodigde sensoren, BC hendel, MID display met bedrading).

Het klopt dat de TID en de MID op elkaar lijken echter heeft de MID dus meerdere functies erop zitten,

Ik wist overigens niet dat de snelheid door de 2 knoppen tegelijkertijd ingedrukt te houden je snelheid laat zien, omdat ik zelf dus over een MID beschik met B/C hendel alleen wat pixelschade in mijn MID display

Het klopt dat de TID en de MID op elkaar lijken echter heeft de MID dus meerdere functies erop zitten,

Ik wist overigens niet dat de snelheid door de 2 knoppen tegelijkertijd ingedrukt te houden je snelheid laat zien, omdat ik zelf dus over een MID beschik met B/C hendel alleen wat pixelschade in mijn MID display

Hoe lang ben je bezig geweest, want ik dacht dat je gehele dashboard eruit moet?! Ik wil die van mij namelijk repareren, maar ben tot nu toe nog niet begonnen omadt het een hele klus zou zijn!

Hoe lang ben je bezig geweest, want ik dacht dat je gehele dashboard eruit moet?! Ik wil die van mij namelijk repareren, maar ben tot nu toe nog niet begonnen omadt het een hele klus zou zijn!

hmmm klink als heel veel werk :P denk dat ik dan maar te vrede meot zijn met me tid :Phaha

ja ik snap het dus ook neit wat nou de lol der van is want ga niet echt onder het rijden die 2 knoppen proberen in te drukken:P

ja ik ben ong half uurtje bezig geweest is niks moeilijks aan, gewoon de howto volgen en dan wijst alles zich zelf uit ;)

btw bij het loshalen van het middenconsole zag ik ong 3 losse conectors net onder met asbak in dat kleintje plaatje geklikt maar hoord dit zo of zijn dit voor opties ofzo ?

hmmm klink als heel veel werk :P denk dat ik dan maar te vrede meot zijn met me tid :Phaha

ja ik snap het dus ook neit wat nou de lol der van is want ga niet echt onder het rijden die 2 knoppen proberen in te drukken:P

ja ik ben ong half uurtje bezig geweest is niks moeilijks aan, gewoon de howto volgen en dan wijst alles zich zelf uit ;)

btw bij het loshalen van het middenconsole zag ik ong 3 losse conectors net onder met asbak in dat kleintje plaatje geklikt maar hoord dit zo of zijn dit voor opties ofzo ?

Terug
Naar boven