• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tigra 1.4 EGR klep?

Wie o wie kan mij aan de hand van een foto laten zien waar de egr klep zit in een opel tigra 1.4?

Tevens ben ik op zoek naar de locatie van de lambda sensor?

Dit ivm. vervangen van deze onderdelen.

lamba sonde daarvoor moet je even de uitlaat voor volgen zie je vanzelf .

egr klep is dat ronde rare geval rechts van je motor blok met allemaal slangen eraan .

lamba sonde daarvoor moet je even de uitlaat voor volgen zie je vanzelf .

egr klep is dat ronde rare geval rechts van je motor blok met allemaal slangen eraan .

12112009172.jpg

ik heb al diversen sites bekeken en gelzen maar ik kan nergens iets van foto's vinden.

Wel een heleboel info rond de egr over vervangen enzo.

Ook hier op het forum kan ik helaas niets vinden dus als iemand mij zou kunnen helpen?

ik heb al diversen sites bekeken en gelzen maar ik kan nergens iets van foto's vinden.

Wel een heleboel info rond de egr over vervangen enzo.

Ook hier op het forum kan ik helaas niets vinden dus als iemand mij zou kunnen helpen?

Hier een foto die ik bij mijn wissel in 2009 heb gemaakt...

De EGR klep zit Tussen de motor en het schutbord en onder de INlaat voor de motor.

egrq.jpg

Hier een foto die ik bij mijn wissel in 2009 heb gemaakt...

De EGR klep zit Tussen de motor en het schutbord en onder de INlaat voor de motor.

egrq.jpg

Kijk hier kan ik iets mee.

Nu kan ik eindelijk eens gaan kijken of mijn egr wellicht al is afgedopt of niet.

Bedankt voor deze duidelijke foto

Kijk hier kan ik iets mee.

Nu kan ik eindelijk eens gaan kijken of mijn egr wellicht al is afgedopt of niet.

Bedankt voor deze duidelijke foto

[rquote=1869607&tid=142732&author=Sanamy]Kijk hier kan ik iets mee.

Bedankt voor deze duidelijke foto[/rquote]

Het is een uitdaging om er bij te komen wanneer de motor in de auto hangt.

Misschien is er hier op het forum nog iemand die tips/tricks heeft om er 'gemakkelijk' bij te komen.

Maar............ Waarom zou je 'alleen willen weten' of die al is afgedopt ?

Als die is afgedopt krijg je bij het los laten van het gas bij hoog toeren tal een fout lampje (Geel/Oranje) op je dashboard. (Brand ook kort bij het starten!)

Als je bij het los laten bij hoge toeren geen lampje ziet en bij het starten van de motor brand het lampje wel dan zal die bijna zeker niet afgedopt zijn.

[rquote=1869607&tid=142732&author=Sanamy]Kijk hier kan ik iets mee.

Bedankt voor deze duidelijke foto[/rquote]

Het is een uitdaging om er bij te komen wanneer de motor in de auto hangt.

Misschien is er hier op het forum nog iemand die tips/tricks heeft om er 'gemakkelijk' bij te komen.

Maar............ Waarom zou je 'alleen willen weten' of die al is afgedopt ?

Als die is afgedopt krijg je bij het los laten van het gas bij hoog toeren tal een fout lampje (Geel/Oranje) op je dashboard. (Brand ook kort bij het starten!)

Als je bij het los laten bij hoge toeren geen lampje ziet en bij het starten van de motor brand het lampje wel dan zal die bijna zeker niet afgedopt zijn.

Ik wil dit weten om te kunnen bepalen wat ik zou kunnen doen om het stotteren te verminderen c.q. laten verdwijnen.

Ik heb zojuist even gekeken en als ik mijn auto start gaat het motor storings lampje branden.

Dit gebeurd al zodra ik het contact aanzet maar dan blijft hij branden totdat ik de motor start.

Zou dit het eerste teken kunnen izjn dat de egr is afgedopt?

Ik zal morgen gaan controleren hoe de auto het doet met hoge toeren.

Ik kom hier morgen dus op terug.

Als je evt. nog meer tips hebt dan verneem ik dat graag

Terug
Naar boven