• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tigra 1.4 EGR klep?

Ik woon in Valkenburg te Zuid-Holland.

Is zo als ik kan zien niet echt in de buurt van je Fearless, maar ik ben dan ook niet zo topografisch ingesteld.

En nee ik wil de kosten zo laag mogelijk houden.

Een keertje bougies vervangen zijn dus de kosten niet maar daar zal het vast niet bij blijven.

wat voor stotter heb je dan?

ik had ook een stottertje, vooral als ie koud was in het begin

stotterde die heel lichtjes even en daarna was het over..

na die nieuwe bougies heb ik nergens last meer van gehad..

wat voor stotter heb je dan?

ik had ook een stottertje, vooral als ie koud was in het begin

stotterde die heel lichtjes even en daarna was het over..

na die nieuwe bougies heb ik nergens last meer van gehad..

[rquote=1870314&tid=142732&author=Sanamy]

Ik heb last van het stotteren van de auto.

De grootste oorzaak hiervan is de egr en naar mijn idee zal het daarna wel aan de bougies liggen of ergens een sensor of lekke kabeltje.

Vandaar dat ik wil controleren of egr is afgedopt of niet dan kan ik langzaam aan verder gaan zoeken naar een evet. oorzaak van het stotteren[/rquote]

Ik zou zelf ten alle eerste NEVER NOOIT NIET van een EGR klep uit gaan omdat dit andere klachten/storingen veroorzaakt. (sommige gevallen on-rijd-bare situaties!!!)

Ik zou als eerste kijken bij wat voor omstandigheden deze stotpaaseien voor komen. (koud/warm of bv hoog/laag toeren optrekken of constante snelheid of misschien afremmen?!)

Bij stotterende motoren, of problemen kijk en adviseer ik altijd eerst het 'standaard' onderhoud na te gaan.

Kleine beurt (Olie+Filter, bougies + bougies kabels, luchtfilter SCHOON/Nieuw) en gooi eens injector reiniger door de brandstof (Eerst reiniger toevoegen, daarna volle tank tanken!)

Daarna ga eens uitzoeken of de benzine filter onder de auto ooit is vervangen, en hierna zou ik de pakkingen bij de lucht inlaat controleren. Deze willen door de warmte nog wel eens gaan scheuren waar door valse lucht word aangezogen met stotterend en haperrende gevolgen. (Bij het los halen van het inlaat traject controleer ook opties je injectoren want hier kan je dan direct bij!!!)

Ook zou ik het vacuüm systeem eens controleren omdat wanneer deze niet goed is aangesloten de motor in een nood programma kan gaan draaien. (Hoor je een sissend/Zuigend geluid onder de kap bij stationair toeren tal 100% vacuüm probleem)

Mocht al dit bovenstaande gedaan/gecontroleerd zijn dan zou ik uit eindelijk nog eens een Lamdazone controleren (roestborster licht schoon maken!) en eventueel vervangen met een demontage/sloop uitvoering (Nieuw zijn ze duuuuuuuuuuuuur! en sloperijen lonen met dit soort dingen wanneer het goedkoop mogelijk moet!)

Mocht dit alles op niets uit lopen zou ik zelf in blinde paniek raken en gaan uitzoeken waarom de computer niet uitgelezen kan worden. Heb je dit bij een officiele opel dealer gedaan? een Opel Service Punt, of bij een vak garage? Of bij een 'hobby bob' monteur in vrijé tijd?

[rquote=1870314&tid=142732&author=Sanamy]

Ik heb last van het stotteren van de auto.

De grootste oorzaak hiervan is de egr en naar mijn idee zal het daarna wel aan de bougies liggen of ergens een sensor of lekke kabeltje.

Vandaar dat ik wil controleren of egr is afgedopt of niet dan kan ik langzaam aan verder gaan zoeken naar een evet. oorzaak van het stotteren[/rquote]

Ik zou zelf ten alle eerste NEVER NOOIT NIET van een EGR klep uit gaan omdat dit andere klachten/storingen veroorzaakt. (sommige gevallen on-rijd-bare situaties!!!)

Ik zou als eerste kijken bij wat voor omstandigheden deze stotpaaseien voor komen. (koud/warm of bv hoog/laag toeren optrekken of constante snelheid of misschien afremmen?!)

Bij stotterende motoren, of problemen kijk en adviseer ik altijd eerst het 'standaard' onderhoud na te gaan.

Kleine beurt (Olie+Filter, bougies + bougies kabels, luchtfilter SCHOON/Nieuw) en gooi eens injector reiniger door de brandstof (Eerst reiniger toevoegen, daarna volle tank tanken!)

Daarna ga eens uitzoeken of de benzine filter onder de auto ooit is vervangen, en hierna zou ik de pakkingen bij de lucht inlaat controleren. Deze willen door de warmte nog wel eens gaan scheuren waar door valse lucht word aangezogen met stotterend en haperrende gevolgen. (Bij het los halen van het inlaat traject controleer ook opties je injectoren want hier kan je dan direct bij!!!)

Ook zou ik het vacuüm systeem eens controleren omdat wanneer deze niet goed is aangesloten de motor in een nood programma kan gaan draaien. (Hoor je een sissend/Zuigend geluid onder de kap bij stationair toeren tal 100% vacuüm probleem)

Mocht al dit bovenstaande gedaan/gecontroleerd zijn dan zou ik uit eindelijk nog eens een Lamdazone controleren (roestborster licht schoon maken!) en eventueel vervangen met een demontage/sloop uitvoering (Nieuw zijn ze duuuuuuuuuuuuur! en sloperijen lonen met dit soort dingen wanneer het goedkoop mogelijk moet!)

Mocht dit alles op niets uit lopen zou ik zelf in blinde paniek raken en gaan uitzoeken waarom de computer niet uitgelezen kan worden. Heb je dit bij een officiele opel dealer gedaan? een Opel Service Punt, of bij een vak garage? Of bij een 'hobby bob' monteur in vrijé tijd?

Amen!

Alleen zou ik dan die lambdasensor gewoon ff met een multimeter nameten om te kijken of die wel mee werkt. Dat kan je zo thuis een keer doen.

Amen!

Alleen zou ik dan die lambdasensor gewoon ff met een multimeter nameten om te kijken of die wel mee werkt. Dat kan je zo thuis een keer doen.

[rquote=1870264&tid=142732&author=Dominic]toevallig ook nog een mooie foto van de zijkant (distri kant)?

[/rquote]

Alleen als je je aanmeld op www.carfriends.nl !!!!

Nee grapje ;)

distrizijde.jpg

[rquote=1870264&tid=142732&author=Dominic]toevallig ook nog een mooie foto van de zijkant (distri kant)?

[/rquote]

Alleen als je je aanmeld op www.carfriends.nl !!!!

Nee grapje ;)

distrizijde.jpg

[rquote=1870702&tid=142732&author=Dominic]nette uitleg :D

waar zit de brandstof filter?

Edit: oehhhh foto :thumbup danku ;)[/rquote]

AANMELDEN !!!! :jerry

Bijrijders kant, onder de achterbank (voor zo je het bij een tigra de achterbank mag noemen)

Inhoud wat er bij mij uit kwam!!! (denk er aan dat benzine helder en doorzichtig is)

14022009282.jpg

14022009284.jpg

[rquote=1870702&tid=142732&author=Dominic]nette uitleg :D

waar zit de brandstof filter?

Edit: oehhhh foto :thumbup danku ;)[/rquote]

AANMELDEN !!!! :jerry

Bijrijders kant, onder de achterbank (voor zo je het bij een tigra de achterbank mag noemen)

Inhoud wat er bij mij uit kwam!!! (denk er aan dat benzine helder en doorzichtig is)

14022009282.jpg

14022009284.jpg

onder de auto? denk dat ik die al heb zien hangen dan..

Edit: ik was net te laat ;) haha

zal me is gaan aanmelden deze week :afro

onder de auto? denk dat ik die al heb zien hangen dan..

Edit: ik was net te laat ;) haha

zal me is gaan aanmelden deze week :afro

Ik heb er zoieso last van rond 3000 toeren.

Eigenlijk alleen in de 4 en 5 versnelling.

Daarbij moet ik zeggen dat als ik een stuk over de snelweg heb gereden dus rond de 120 a 130 ik de volgende dag een stuk minder last heb van stotteren.

Op het moment dat de auto begint te stotteren is vaak even gas geven of terug nemen om het stotteren te laten stoppen maar vrij direct erna begint het weer.

Soms is het vrij hevig en ook wel eens rustig met zeer kleine schokjes.

Ik ben bij een opel dealer geweest om hem uit te laten lezen maar daar kon hij geen connectie maken met de motor(zo'n soort melding).

Tijdens mijn proefrit met de auto constateerde ik geen gestotter maar had problemen met de temperatuur.

Nadat hij op dit punt gemaakt is is het stotteren begonnen, dus wellicht dat er een kabel/slang loszit.

Ik heb er zoieso last van rond 3000 toeren.

Eigenlijk alleen in de 4 en 5 versnelling.

Daarbij moet ik zeggen dat als ik een stuk over de snelweg heb gereden dus rond de 120 a 130 ik de volgende dag een stuk minder last heb van stotteren.

Op het moment dat de auto begint te stotteren is vaak even gas geven of terug nemen om het stotteren te laten stoppen maar vrij direct erna begint het weer.

Soms is het vrij hevig en ook wel eens rustig met zeer kleine schokjes.

Ik ben bij een opel dealer geweest om hem uit te laten lezen maar daar kon hij geen connectie maken met de motor(zo'n soort melding).

Tijdens mijn proefrit met de auto constateerde ik geen gestotter maar had problemen met de temperatuur.

Nadat hij op dit punt gemaakt is is het stotteren begonnen, dus wellicht dat er een kabel/slang loszit.

Hey Sanamy,

Ik zou vooral het bovenstaande lijstje wat ik eerder vermelde punt voor punt bekijken.

Met de kosten in het achterhoofd:

Zoiezo de kleine beurt wanneer onbekend is wanneer dit voor het laatst is gedaan en OOK als er nu immitatie materiaal in zit (bougies + filters etc etc)

Daarna brandstof filter en zoals fearless zei de lamdazone na meten! (Kost immers niets als je een meter hebt of kan lenen) daaaaaaaaaarna de 'grotere' dingen zoals ik vermelde.

Succes Sanamy :D

Terug
Naar boven