• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tigra beplating overzetten

Dank u, precies wat ik bedoel met als je zoekt vind je het wel goedkoper! :)

En ga nu niet zeggen: Dit is nog steeds 150 euro... Dit is al de 100 tot 150% goedkoper als de prijzen die jullie noemen als goedkoopst!

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat mijn post over de screenshot uit zijn context is.

Dit omdat er een post voor stond van corsaliefhebber die vrij agressief/aanvallend was. Deze is denk ik door een mod/admin zonder verdere toelichting verwijderd ;)

paar tips voor goed zoeken naar moeilijk vindbare onderdelen

1 onderdeel kan vaak meerdere namen hebben

niet alleen in het nederlands maar ook in het engels en duits kan dit zo zijn

zoek dus met al deze benamingen op google, ebay.co.uk ebay.de en ebay.com

en ik weet zeker dat je vind wat je zoekt voor een redelijke prijs

maar, er kan soms tijd in zitten dus niet te snel opgeven!

Cope heeft toen die zijpanelen van mij overgenomen. Als ik Tigra-freak zou zijn zou ik ze direct kopen. Zeldzaam en gewoon goedkoop. :thumb

@trashmetal wrote:

http://www.plaatwerkzwolle.nl/catalogus/#162930" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.copeparts.nl/nl/shop/tigra/sub,2/pid,2447" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik ben maar een half uurtje voor ts aan het zoeken geweest...

Beste Trashmetal

Mijn dank is immens groot, :thumb :thumb :thumb THANKS Je bent een HELD!!!!!!!!!!

heb al vaker zitten zoeken en niks gevonden,

Zeker ook een goede tip om het in diverse talen ALLE woorden die ervoor zijn op te zoeken, Thanks

Heb een set achterschermen dankzij jouw info besteld, hoop ze binnenkort te ontvangen

Kan ik eindelijk de tigra van de achterkant van vers plaatwerk gaan voorzien.

Beste Miraltje

Mag ik je vragen of er nog specifieke punten zijn waar je op moet letten bij het loshalen van de kont.

Bijvoorbeeld dubbele stukken of punten waar je het beter niet of juist wel los kunt halen.

Heb bij een corsa-A al eens een geheel rechterachterscherm vervangen,

Heb daarbij alle puntlassen van het oude scherm doorgeboord,

daarna het nieuwe scherm ertegen gepast tot de passing goed was,

de gaatjes van de oude puntlassen afgetekent op het nieuwe achterscherm,

deze allemaal terug geboord, daarna het gehele scherm vastgeschroefd in alle gaten van de puntlassen

en zo stuk voor stuk alle puntlassen teruggeplaatst, geprimerd, daarna gekit en in kleur laten zetten.

Ik neem aan dat de werkwijze aan de tigra weinig afwijkt?

TO ALL > Een Hele fijne avond gewenst en bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb

heb het destijds door door mijn spuiter laten doen.

punten die ook (door)geroest zijn.

tankhals binnen/buitenscherm

beide binnen schermen

achtertussenpaneel(waar het slot in zit),deze kun je niet uitstukken,op sommige plekken liggen 4 lagen staal over elkaar heen,roest krijg je daar met geen mogeliikheid uit.

voor de rest alle puntlassen uitboren

let er wel op het nieuwe plaatwerk vanaf modeljaar '97 is.

is je tigra van voor dit modeljaar dan moet je je achterklep afwatering gaten aanpassen zodat je de tules in het plaatwerk kan drukken.

deze tules zitten achter je zijskirt thv. de vin,de aansluiting in de gootjes hoef je niet aan te passen,maar vervangen door nieuwe verdiend de aanbeveling

meende dat ik bij de dealer een leuk dealtje heb gemaak voor 4 mensen plaat materiaal

meende in totaal 340 per hele kont

Kwam me oude piccas weer op een stickje tegen

b2e13f63-8c09-b26e.jpg

b2e13f63-8c53-b381.jpg

b2e13f63-8c9b-db4a.jpg

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

@vincentvdb wrote:@Kaneda, zo te zien was hij op aardig wat punten vast gelast?

dus niet zo 1, 2, 3 zelf te doen lijkt me dan

is zelf te doen mits je veel genoeg tijd en gedult hebt

gonzales TF heeft het zelf gedaan

heb zelf de tigra zelf een half jaar uit geleend bij een spuiter zodat ze dit in de verloren uren konden doen en niet te veel ging kosten

Terug
Naar boven