• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tigra gooit koelvloeistof eruit ?

Door dat de distrubutie riem er al een tijdje op heeft gezeten zal je die zoiezo opnieuw moeten vervangen bij de koppakking.

Het is altijd wijs om direct een waterpomp mee te nemen tijdens het vervangen van een koppakking en hier mee zal je motorisch de huidige kilometerstand kunnen verdubbelen.

Daarbij is alleen de vraag of de carrosorie het waard is, als je nu overal roest en rotte plekken hebt op de bekende tigra locaties zou ik zelf overwegen de auto niet te herstellen (las en spuitwerk zijn duur als het op grote schaal moet plaats vinden!)

@spottekop wrote:heey zoals je ziet zit de waterpomp en distririem er pas een maanden op.

tenminste dat lees ik uit zn verhaal.

Daar had ik over heen gelezen, maar de waterpomp kan je dan laten zitten. Distributie riem ALTIJD vervangen en NIET herspannen! Die gok wil je niet nemen voor die paar tientjes. (Bij pech knapt die en dan is gegarandeerd je blok aan gort!)

@spottekop wrote:heey zoals je ziet zit de waterpomp en distririem er pas een maanden op.

Daar had ik over heen gelezen, maar de waterpomp kan je dan laten zitten. Distributie riem ALTIJD vervangen en NIET herspannen! Die gok wil je niet nemen voor die paar tientjes. (Bij pech knapt die en dan is gegarandeerd je blok aan gort!)

Goed gelezen 😉 enne ik ben een "haar" hoor 😉 :D

@1985 wrote:@spottekop wrote:heey zoals je ziet zit de waterpomp en distririem er pas een maanden op.

Thanks voor je advies. Ik had voordat ik hier mijn probleem postte haast heel het forum doorgelezen voor tips, dus ik was zoiets al tegengekomen.

Nou de beslissing is gemaakt, de auto ziet er nou aan de buitenkant qua lak nou niet meer erg mooi uit, best wel lelijk eigenlijk.

Roest valt nog mee, hij is de brug op geweest en de onderkant ziet er redelijk uit.

Maar om nou al die toestanden te doen en te investeren, nee dat zie ik niet meer zitten.

Hij is wel 10 soorten geel nu, zo verkleurd en lak afgebladderd.

Dus hij gaat naar de sloop.

Als mensen eventueel nog dingen nodig mochten hebben dan hoor ik het wel.

Binnen ziet hij er nog prima netjes uit.

Goed gelezen 😉 enne ik ben een "haar" hoor 😉 :D

@1985 wrote:@spottekop wrote:heey zoals je ziet zit de waterpomp en distririem er pas een maanden op.

Thanks voor je advies. Ik had voordat ik hier mijn probleem postte haast heel het forum doorgelezen voor tips, dus ik was zoiets al tegengekomen.

Nou de beslissing is gemaakt, de auto ziet er nou aan de buitenkant qua lak nou niet meer erg mooi uit, best wel lelijk eigenlijk.

Roest valt nog mee, hij is de brug op geweest en de onderkant ziet er redelijk uit.

Maar om nou al die toestanden te doen en te investeren, nee dat zie ik niet meer zitten.

Hij is wel 10 soorten geel nu, zo verkleurd en lak afgebladderd.

Dus hij gaat naar de sloop.

Als mensen eventueel nog dingen nodig mochten hebben dan hoor ik het wel.

Binnen ziet hij er nog prima netjes uit.

@1985 wrote:Spijtig om te horen! Maar Geel moet wel geel zijn en als het op een regenboog qua kleuren lijkt is het soms beter een andere stap te nemen!

Eventueel had/kan je hem met Commandant poets + Meguiars heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dicht bij 'orignele kleur krijgen, Dit kan je zelf doen als je genoeg rust hebt en het fantastisch vind om aan je

auto te poetsen. Maar als de lak 'grootschalig' afbladert zou ik het lekker laten zitten en hem naar de sloop brengen ;)

Mij is verteld dat Tigra's van 1997 geen blanke lak laag hebben waardoor ze zo verkleuren en dergelijke.

Maar die kleurverschillen zijn niet meer bij te poetsen.

Ik zal vanmiddag eens een foto nemen, zomaar voor de sier 😉 omdat iedereen zo leuk hier reageert in mijn topic 😉

@*Jurgen* wrote:Ik zou m gewoon te koop zetten, zijn genoeg mensen die zo'n ding zelf fixen waardoor de kosten laag blijven. Op de sloop zal je er ook niet zoveel voor krijgen denk ik.

Ja goed idee@1985 wrote:@*Jurgen* wrote:Ik zou m gewoon te koop zetten, zijn genoeg mensen die zo'n ding zelf fixen waardoor de kosten laag blijven. Op de sloop zal je er ook niet zoveel voor krijgen denk ik.

Hey Jurgen, hier heb je gelijk in. Ik vermoed dat je voor een sloop/demontage A-Tigra je van geluk mag spreken als je er nog 500 euro voor krijgt op de sloop :idea:

Het is misschien een overweging waard hem een paar week op marktplaats te zetten met een duidelijke omschrijving er bij wat er aan mankeert 😉

Ik heb 3 sloperijen gebeld, die geven max 100 euro.

Ik b en niet zo'n persoon die dat ding op marktplaats zet zonder erbij te zetten wat die mankeert 😉

Maar inderdaad het proberen waard, misschien leuk voor de "klusser".

@1985 wrote:Spijtig om te horen! Maar Geel moet wel geel zijn en als het op een regenboog qua kleuren lijkt is het soms beter een andere stap te nemen!

Eventueel had/kan je hem met Commandant poets + Meguiars heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dicht bij 'orignele kleur krijgen, Dit kan je zelf doen als je genoeg rust hebt en het fantastisch vind om aan je

auto te poetsen. Maar als de lak 'grootschalig' afbladert zou ik het lekker laten zitten en hem naar de sloop brengen ;)

Mij is verteld dat Tigra's van 1997 geen blanke lak laag hebben waardoor ze zo verkleuren en dergelijke.

Maar die kleurverschillen zijn niet meer bij te poetsen.

Ik zal vanmiddag eens een foto nemen, zomaar voor de sier 😉 omdat iedereen zo leuk hier reageert in mijn topic 😉

@*Jurgen* wrote:Ik zou m gewoon te koop zetten, zijn genoeg mensen die zo'n ding zelf fixen waardoor de kosten laag blijven. Op de sloop zal je er ook niet zoveel voor krijgen denk ik.

Ja goed idee@1985 wrote:@*Jurgen* wrote:Ik zou m gewoon te koop zetten, zijn genoeg mensen die zo'n ding zelf fixen waardoor de kosten laag blijven. Op de sloop zal je er ook niet zoveel voor krijgen denk ik.

Hey Jurgen, hier heb je gelijk in. Ik vermoed dat je voor een sloop/demontage A-Tigra je van geluk mag spreken als je er nog 500 euro voor krijgt op de sloop :idea:

Het is misschien een overweging waard hem een paar week op marktplaats te zetten met een duidelijke omschrijving er bij wat er aan mankeert 😉

Ik b en niet zo'n persoon die dat ding op marktplaats zet zonder erbij te zetten wat die mankeert 😉

@NooN wrote:

Wees eerlijk in het verkoop topic voor marktplaats en vertel dat de koppakking er tussen uit ligt en hij/zei wanhopig is naar een goede poetsbeurt 😉

Ik zou zeggen: Alles boven de 100 euro is dan toch mooi mee genomen 😉

@NooN wrote:

Wees eerlijk in het verkoop topic voor marktplaats en vertel dat de koppakking er tussen uit ligt en hij/zei wanhopig is naar een goede poetsbeurt 😉

Ik zou zeggen: Alles boven de 100 euro is dan toch mooi mee genomen 😉

Terug
Naar boven