• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tigra slaat af bij remmen,motorlampje brand ervoor. hapert

en vanochtende startte de auto heel moeizaam. paar keer niet zelfs. misschien heeft dat er ook mee te maken of iis dat weer een ander probleem. :fy1 :swear

ff een vraag, jou km teller begint die bij 20 of bij 0. ik denk dat jij geen km kabel hebt, het is mechanisch

dat afslaan kan er mee te maken hebben dat de toerental sensor misschien kapot is.

die zit aan de D-riem kant achter op het blok onderaan bij de poelie.

Gert

ff een vraag, jou km teller begint die bij 20 of bij 0. ik denk dat jij geen km kabel hebt, het is mechanisch

dat afslaan kan er mee te maken hebben dat de toerental sensor misschien kapot is.

die zit aan de D-riem kant achter op het blok onderaan bij de poelie.

Gert

hij begint bij 0 en het is niet een orginele teller. t is een witte met blauwe verlichting. (weet niet of het er mee te maken heeft :)

hij begint bij 0 en het is niet een orginele teller. t is een witte met blauwe verlichting. (weet niet of het er mee te maken heeft :)

-Foutcode:P1640:

4-voudige drivermodule

functie foutief

> Als deze kapot is is de MotorComputer kapot, dit is de quad driver module en die is voor de Klopregeling en ontstekings verstelling

=================================================================================================

-Foutcode:0230:

Primairstroomcircuit brandstofpomp

functie foutief

> Dit zou op een storing van het branstofrelais kunnen wijzen

=================================================================================================

-Foutcode:P0400:

Uitlaatgas-recirculatie-systeem

Uitlaatgas doorstroom N.I.O.

-Foutcode:P1405:

Functie foutieef.

> Deze codes wijzen op een verkeerde werking van de EGR klep

-Foutcode:P0130:

Lambdasonde (voor kat) cilinderrij 1

Signaal ontbreekt.

> dit zou kunnen betekenen dat de lambda sonde defect is, of draadbreuk naar de computer toe

Nu raad ik je AF om al deze dingen te gaan checken,

maar eerst eens een goede massa van de accu naar de motor aan te leggen,

en een goede massa aan de motorcomputer te hangen.

Willem

-Foutcode:P1640:

4-voudige drivermodule

functie foutief

> Als deze kapot is is de MotorComputer kapot, dit is de quad driver module en die is voor de Klopregeling en ontstekings verstelling

-Foutcode:0230:

Primairstroomcircuit brandstofpomp

functie foutief

> Dit zou op een storing van het branstofrelais kunnen wijzen

-Foutcode:P0400:

Uitlaatgas doorstroom N.I.O.

-Foutcode:P1405:

Functie foutieef.

> Deze codes wijzen op een verkeerde werking van de EGR klep

-Foutcode:P0130:

Lambdasonde (voor kat) cilinderrij 1

Signaal ontbreekt.

> dit zou kunnen betekenen dat de lambda sonde defect is, of draadbreuk naar de computer toe

Nu raad ik je AF om al deze dingen te gaan checken,

maar eerst eens een goede massa van de accu naar de motor aan te leggen,

en een goede massa aan de motorcomputer te hangen.

Willem

ennn... een goede massa van de accu naar de motor aanleggen? :D wil je iets specifieker zijn? waarmee wat en hoe? :Dwat is de motor computer?

ennn... een goede massa van de accu naar de motor aanleggen? :D wil je iets specifieker zijn? waarmee wat en hoe? :Dwat is de motor computer?

dat houd in een Dikke kabel van de -pool van de accu naar metaal van de motor (versnellingsbak bout of iets anders van metalen bevestiging van de motor.

willem

dat houd in een Dikke kabel van de -pool van de accu naar metaal van de motor (versnellingsbak bout of iets anders van metalen bevestiging van de motor.

willem

en dan? moeten we ergens op letten of dit gewoon zo laten? ik heb er geen verstand van sorry (als vrouwzijnde ) en wil me er liever niet te veel in verdiepen :)

en dan? moeten we ergens op letten of dit gewoon zo laten? ik heb er geen verstand van sorry (als vrouwzijnde ) en wil me er liever niet te veel in verdiepen :)

nee helaas. teminste mijn broer zal ook wel kijken maar hij haat opels :( tja ik weet nu waarom. maar hefter dus ook niet veel verstand van opels.

maar goed een kabel dus van de -pool naar de motor. en dit zou het misschien moeten oplossen?

nee helaas. teminste mijn broer zal ook wel kijken maar hij haat opels :( tja ik weet nu waarom. maar hefter dus ook niet veel verstand van opels.

maar goed een kabel dus van de -pool naar de motor. en dit zou het misschien moeten oplossen?

@derya wrote:nee helaas. teminste mijn broer zal ook wel kijken maar hij haat opels :( tja ik weet nu waarom. maar hefter dus ook niet veel verstand van opels.

Laat me raden: VW rijder??

Ik heb geen hekel aan VW's hoor, je kan er meer aan verdienen omdat ze simpelweg storingsgevoeliger zijn dan Opels :wors

Als je je niet verdiept in de materie zal je het meestal ook niet begrijpen...

maar ik neem aan dat hij voor jouw vast wel een mooie massakabel kan aanleggen van de accu naar de motor, en een mooi massa draadje kan trekken naar de motorcomputer.

Willem

@derya wrote:nee helaas. teminste mijn broer zal ook wel kijken maar hij haat opels :( tja ik weet nu waarom. maar hefter dus ook niet veel verstand van opels.

Laat me raden: VW rijder??

Ik heb geen hekel aan VW's hoor, je kan er meer aan verdienen omdat ze simpelweg storingsgevoeliger zijn dan Opels :wors

Als je je niet verdiept in de materie zal je het meestal ook niet begrijpen...

maar ik neem aan dat hij voor jouw vast wel een mooie massakabel kan aanleggen van de accu naar de motor, en een mooi massa draadje kan trekken naar de motorcomputer.

Willem

neeee helemaal niet. hij rijdt en klust bmw `s :D oke en dan zal het hopelijk opgelost zijn! en dat moeilijk starten he, is de accu te zwak ofso?

Terug
Naar boven