• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tijd voor de winterslaap?

wfvdijk

Post weinig
Hallo,

De wintermaanden komen er weer aan. Zelf berg ik mijn Manta (voor de eerste keer) dan op. Doen jullie nog speciale dingen voordat'ie wordt weggezet? Banden harder/zachter? Accu los? etc.

Stallingswielen eronder, normale wielen netjes ervoor, alle ramen stukje open en minpool los. Tot op heden altijd goedgegaan.

En in de winter waarschijnlijk allemaal kleine klusjes eraan doen.

Stallingswielen eronder, normale wielen netjes ervoor, alle ramen stukje open en minpool los. Tot op heden altijd goedgegaan.

En in de winter waarschijnlijk allemaal kleine klusjes eraan doen.

Rijdt er in principe ook in de winter mee,mits het wel droog is en er is niet gestrooid.

Je hebt er dan wel het gehele jaar plezier van.

ST1 V8.

Rijdt er in principe ook in de winter mee,mits het wel droog is en er is niet gestrooid.

Je hebt er dan wel het gehele jaar plezier van.

ST1 V8.

Heb schijtbak - lees belastingvrije mercedes-benz bus - voor dagelijks, mag best wat lije, de rest gaat eruit of de stalling in, gaat me iets te hard achteruit in de winter

Heb schijtbak - lees belastingvrije mercedes-benz bus - voor dagelijks, mag best wat lije, de rest gaat eruit of de stalling in, gaat me iets te hard achteruit in de winter

Het meeste zoals hierboven vermeld. Maar ik laat m'n wielen er op en zet de wagen op

bokken om de roulementen te ontlasten. Verder een druppellader op de batterij en de wagen staat in

een hermetische ruimte met een elektronische luchtdroger.

M'n andere Manta krijgt winterbanden voor de zeldzame keren dat ik er mee buiten kom.

Het meeste zoals hierboven vermeld. Maar ik laat m'n wielen er op en zet de wagen op

bokken om de roulementen te ontlasten. Verder een druppellader op de batterij en de wagen staat in

een hermetische ruimte met een elektronische luchtdroger.

M'n andere Manta krijgt winterbanden voor de zeldzame keren dat ik er mee buiten kom.

Eerst nog naar het Noordholland-weekend!!!

Helemaal aftanken.

Dan alles goed schoonmaken en drogen.

In de stalling op bokjes

Ramen op een kier.

Accupool los

Hoesje erover.

één keer in de maand even aan de lader.

Eerst nog naar het Noordholland-weekend!!!

Helemaal aftanken.

Dan alles goed schoonmaken en drogen.

In de stalling op bokjes

Ramen op een kier.

Accupool los

Hoesje erover.

één keer in de maand even aan de lader.

Terug
Naar boven