• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tik geluid achter de kmbak.

astraTD

Forumbewoner
Sinds dat ik de kmkabel heb vernieuwd.. hoor ik steeds een getikt achter het klokkenhuis. bij name hoger snelheden word het getikt steeds sneller en hoorbaarder..

Teken dat de kabel niet 100% goed zit ofzo? ook zie je de wijzer heel lichtjes trillen.

De nieuwe originele kmkabel was ietjes langer als de vorige kmkabel.

Kan nu pas reageren omdat ik niet kan reageren via mijn gsm...

Toen ik je berichtje las heb ik meteen de tellerbak eruit gehaald en de kabel ingevet en terug geplaats.. getikt blijft er.. of het zit in de klok zelf :hmmz

Heb ook een stukje zonder kmbak gereden was er geen getik meer te horen.. ligt aan de kmbak.

Denk dat het vervolg de radio ietjes harder moet zetten wil ik het niet willen horen.

ik had dit ook toen ik de kabel vervangen had, zat toen ook niet goed

zit hij niet bekneld omdat hij wat langer is?

Wel loopt die in een S bocht naar binnen toe, zeg maar.. komt dat de kabel langer is.

Zo heeft die vorige ook gezeten. :hmmz

is de hele kabel te lang??

zo ja, trek m dan naar buiten (motorruimte in), kan namelijk beter een grote bocht maken, dan een kort hoekje of knikje.

is alleen de binnenkabel te lang, ga bij jezelf eens te rade of er niet een stukje oude kabel in de telleraandrijving op de bak zit.

Willem

hai Willem..

Oude kabel was inderdaad afgebroken in de teller aan drijving.. een hoop gedoe heb ik dat kleine stukje eruit gekregen.. de complete kabel is te lang.

De kabel loopt recht naar binnen.. maar in de motor ruimte maakt die paar bochten.. heb net foto gemaakt

IMG02801-20120808-2232.jpg

IMG02800-20120808-2232.jpg

IMG02804-20120808-2233.jpg

naar mijn weten heeft genoeg ruimte om een bocht naar binnen te maken.

Heb de hele kabel uit de auto gehad, en de kabel loopt nu dat die niet meer vringt of wat dan ook.. maar het getikt is er nog.. maar wijzertje trilt niet meer.

Denk toch dat het in de klok zelf zit :hmmz

Aan de dagteller lag het dus niet aan.. ik zet die iederedag altijd op 0 :jerry

Maar goed, heb net weer de hele kabel eruit gehaald.. en met kruipolie vol gespoten en de uit eindens in gevet met vet.

Yes, getik is weg.. kreeg er bijna zelf een tik van :jerry

@GSI Racer wrote:mooooooi!!!

heb je hem ook nog anders gelegd?

Ja, heb hem nu voor de remleidingen lopen in plaats erachter.. hij loopt nu als waren in een grote boog naar binnen toe.

IMG02805-20120809-1804.jpg

Door dat gedoe heb ik zeker 4x of 5x de hele tellerbak eruit gehad :jerry

uhmmmm :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

het getikt is er weer.. tussen 50km/u en 60km/u niet hoorbaar.. en daarboven word het getikt sneller. :shock:

Aan de kmkabel kan het echt niet meer liggen hoor.. zeker 5x in en uit gebouwd vol laten lopen met olie en in gevet.

Als ik bijv 80 rij, kan ik dan dag teller gewoon op 0 duwen? misschien dat het toch aan de dag teller ligt.

Terug
Naar boven