• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tikken bij starten corsa 1.2aut

champo

Post veel
Mijn ouders hebben onlangs een 1.2 16V Corsa C automaat gekocht en die tikt heel erg bij het starten. Ik denk zelf dat het een hydrolische klepstoter is die leeg loopt en vraag me af of dit schadelijk kan zijn. Is het eventueel ook makkelijk te verhelpen voor een garage??

Ze hebben namelijk gewoon garantie, maar ik heb maar bar weinig vertrouwen in de garage. Ik had na de proef rit gezegd dat de achter demper eraan zit te komen en ze zouden er naar kijken. Mijn ouders hebben ook gewoon het volle bedrag betaald en daar kwam ook nog iets van 500 euri af lever kosten bij. Daarvoor hebben ze niet de nog wel gas dichte maar zeer dunne demper vervangen en misschien ook nog slechte of te weinig olie in het blok gegooid..

Groeten

Eric

Misschien dat de auto wat langer heeft stil gestaan waardoor de olie is aangekoekt op/in de kleppenstoters, maar het zal blijven gissen zijn.

Ik denk dat je ouders beter even contact kunnen op nemen met de verkoper (mits via een zaak gekocht)

Schadelijk durf ik niet te zeggen, maar goed kan het nooit zijn.

Is de kleur van de olie wel goed?

Olie is vervangen. Mijn Astra doet het al 2 jaar lang, maar dat is mijn Astra dus het maak me niet zoveel uit. Mijn ouders moeten weer 13jaar rond hobbelen met hun autootje.

Wat heeft de kleur van de olie er eigenlijk mee te maken?

Als deze zwart is of zwarte delen bevat dan is deze toe aan vervanging :thumbup

Het kan namelijk zijn dat als de auto eens tijdje stil heeft gestaan en daarna weer gebruikt word, dat de vervuiling los komt waardoor de olie niet goed meer rond komt. ;)

Bedankt mensen voor de suggesties!! Aangezien mijn ouders niet de garage bellen of wat dan ook geef ik het ook maar op. Ik hoop voor ze dat deze Corsa ook weer 13 jaar gaat, net als de oude,

Terug
Naar boven