• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tikken in het blok

meestal versleten nokkenas, de betreffende kleppen krijgen dan zoveel ruimte dat de stoter niet verder kan stellen.

dat hoor je.

kan ie oud mee worden, maar word langzaam erger tot er zelfs vermogens verlies kan optreden.

Willem

Oke, zelf bij stationair toerental heeft hij er geen last van, maar zodra je gas geeft hoor je hem tikken, maar wel gelijkmatig, dus niet op het toerental mee, maar je denkt de nokkenas?

Oke, zelf bij stationair toerental heeft hij er geen last van, maar zodra je gas geeft hoor je hem tikken, maar wel gelijkmatig, dus niet op het toerental mee, maar je denkt de nokkenas?

[rquote=1864443&tid=142349&author=wim-v6]Versleten nokkenas op de 3e of 4e cilinder.

haal het klepdeksel maar eens los en je zal het zien.

Kwaaltje.

Willem[/rquote]

is dat een opel kwaal ja?

kan ik de nokkenas zien als ik het kleppendeksel eraf haal?

(zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van :P)

[rquote=1864443&tid=142349&author=wim-v6]Versleten nokkenas op de 3e of 4e cilinder.

haal het klepdeksel maar eens los en je zal het zien.

Kwaaltje.

Willem[/rquote]

is dat een opel kwaal ja?

kan ik de nokkenas zien als ik het kleppendeksel eraf haal?

(zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van :P)

Heb hetzelfde gehad... auto gekocht met 49dkm, bij ongeveer 60dkm hoorde ik iets... bij 70dkm leek het wel een tractor :o nokkenas laten vervangen bij de dealer. Is een behoorlijk kostenplaatje :cry

Heb hetzelfde gehad... auto gekocht met 49dkm, bij ongeveer 60dkm hoorde ik iets... bij 70dkm leek het wel een tractor :o nokkenas laten vervangen bij de dealer. Is een behoorlijk kostenplaatje :cry

Ga toch het kleppendeksel er maar eens afhalen, nu ik zo haar dat dit een kwaal is...

Bij het vervangen van de nokkenas.... ;

Waar moet ik aan denken, en wat moet ik nog meer vervangen..?

En de distributie en alles moet er dan wel af toch?

Ga toch het kleppendeksel er maar eens afhalen, nu ik zo haar dat dit een kwaal is...

Bij het vervangen van de nokkenas.... ;

Waar moet ik aan denken, en wat moet ik nog meer vervangen..?

En de distributie en alles moet er dan wel af toch?

distributie en alles moet er ook af ja.

Als deze al lang niet meer vervangen is of de geschiedenis hier niet van bekend is: MEE VERVANGEN!

ik wil het je e.v.t ook wel doen als je in de buurt van zuid-limburg woont;)

distributie en alles moet er ook af ja.

Als deze al lang niet meer vervangen is of de geschiedenis hier niet van bekend is: MEE VERVANGEN!

ik wil het je e.v.t ook wel doen als je in de buurt van zuid-limburg woont;)

He Gti racer ;) mooi dat je me je hulp aanbied :thumbup

maar kom zelf uit overijssel.. distributie is ongeveer 2 maand geleden vervangen.. dus neem aan dat ik die er zo weer op kan zetten?

He Gti racer ;) mooi dat je me je hulp aanbied :thumbup

maar kom zelf uit overijssel.. distributie is ongeveer 2 maand geleden vervangen.. dus neem aan dat ik die er zo weer op kan zetten?

ik ben er al achter wat het probleem veroorzaakte , 1 bout bij het uitlaat spruitstuk bij de motor was meer dan de helft eruit getrild, of nooits goed vast gedraaid, vandaar dat ik het tikkende geluid heb gehad, het is nu opgelost, de motor loopt super:)

ik ben er al achter wat het probleem veroorzaakte , 1 bout bij het uitlaat spruitstuk bij de motor was meer dan de helft eruit getrild, of nooits goed vast gedraaid, vandaar dat ik het tikkende geluid heb gehad, het is nu opgelost, de motor loopt super:)

Terug
Naar boven