• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tikken moter opel astra g

Astra JP

Post weleens wat
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje.

Het gaat om een opel astra g 1.6 16v x1.6Xel

Wanneer ik mijn gas in trap hoor ik vanuit het motercompartiment een tik tik tik weg komen. Deze tik is er wanneer ik mijn gas intrap..ook wanneer ik hem constand houd. Als ik mijn gas los laat dan is het tikken ook weg.

Hebben jullie mischien enig idee wat dit kan zijn en of dit schadelijk voor de auto is ?

Alvast bedankt

Jan-Pier

Als je open filter habt, zal inderdaad de tankontluchtings klep tegen de carrosserie liggen, en die hoor je dan tikken.

Willem

Ok dan zijn we er in principe achter dat het de tankontluchtingsklep is die tegen de carrosserie aan ligt.

Wat kan ik hier aan doen om het tikken op te laten houden ? en waar vind ik deze klep precies ?

Groeten Jan-Pier

Ik heb echt PRECIES hetzelfde probleem. Tikken bij gas, zodra ik koppeling in trap of gas los laat is het tikken weg.

Heb zitten zoeken naar een klepje zoals jullie vermelden, maar kan niks vinden.

Voel me een beetje debiel, maar wil misschien iemand een fotootje van dat desbetreffende stukje motor maken en hier posten?

Aub :thumbup

100_00022.jpg

Haha nee aan zoiets had ik ook niet gedacht.

Maar nu weten we hoe het er uit ziet :thumbup

Zal morgen eens kijken of ik het probleem kan verhelpen

Neej, ik ook niet maar ik had hetzelfde probleem, maar dat ding ligt gewoon te stuiteren op je kokerbalk, dat klinkt de hele wagen door, vandaar mijn vraag van het filter.

ik heb even naar de klep gekeken maar deze stuitert niet tegen de kokerbalk aan. de vorige eigenaar heeft hem al ingepakt met een stuk rubber en hij hangt goed vast. toch maakt hij nog steeds dat tikkende lawaai. Maar heb al ergens gelezen dat het getik niet schadelijk is dus laat het zo maar mooi zitten.

Terug
Naar boven