• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tikkend geluid bij gasgeven.

Vandaag even gekeken, alle waardes zijn goed op deze na:

temp.jpg

Wat voor sensor is dat?

Vandaag bij mij eens de uitlaat dicht proberen te houden, hij ging er niet slechter van lopen al kon ik hem maar voor een seconde of 5 fatsoenlijk dichthouden met een doek. Het tikkend geluid is eigenlijk niet hoorbaar als ik boven de motor hang met de kap open maar juist wel als hij dicht is (bij stationair lopen), bij de linkerwielkast is het geluid het beste hoorbaar.

Dat is heel vaak bij dit soort geluiden, sta je bij het blok zelf, hoor je niks..

heb je de klep dicht valt het geluid op.

Dat hebben VEEL V6 rijders met het nagelen van de klepstoters, in de motorruimte nouwelijks waarneembaar, sta je langs de auto is het duidelijk hoorbaar... (kan overigens geenszins kwaad, dat nagelen van de V6en, hoort er een beetje bij).

Willem

Vandaag bij mij eens de uitlaat dicht proberen te houden, hij ging er niet slechter van lopen al kon ik hem maar voor een seconde of 5 fatsoenlijk dichthouden met een doek. Het tikkend geluid is eigenlijk niet hoorbaar als ik boven de motor hang met de kap open maar juist wel als hij dicht is (bij stationair lopen), bij de linkerwielkast is het geluid het beste hoorbaar.

Ik moet zeggen dat het er mij meer om gaat om bijvoorbeeld de injectors uit te sluiten zodat ik dadelijk niet ineens met motorschade sta of iets. Maar om die dingen uit voorzorg te laten reinigen wordt ook een duur geintje, als het wat tikkende klep stoters zijn dan maakt het me niet zo veel uit, al blijft het dan vreemd dat het met name is bij gas geven maar ook een beetje bij koud stationair lopen.

Ik zie overigens ook dat er altijd wat drab hangt links onder het gasklephuis/schuin onder de oliedop, kan dat er soms nog iets mee te maken hebben?

Dat is heel vaak bij dit soort geluiden, sta je bij het blok zelf, hoor je niks..

heb je de klep dicht valt het geluid op.

Dat hebben VEEL V6 rijders met het nagelen van de klepstoters, in de motorruimte nouwelijks waarneembaar, sta je langs de auto is het duidelijk hoorbaar... (kan overigens geenszins kwaad, dat nagelen van de V6en, hoort er een beetje bij).

Willem

1.7 diesel is met zelf te stellen kleppen, zouden dan geen klepstoters kunnen zijn.

Dit echter wel bij de 1.9 diesel, die heeft hydrostoters..

Willem

Ik moet zeggen dat het er mij meer om gaat om bijvoorbeeld de injectors uit te sluiten zodat ik dadelijk niet ineens met motorschade sta of iets. Maar om die dingen uit voorzorg te laten reinigen wordt ook een duur geintje, als het wat tikkende klep stoters zijn dan maakt het me niet zo veel uit, al blijft het dan vreemd dat het met name is bij gas geven maar ook een beetje bij koud stationair lopen.

Ik zie overigens ook dat er altijd wat drab hangt links onder het gasklephuis/schuin onder de oliedop, kan dat er soms nog iets mee te maken hebben?

Het tikken is weg, het waren de injectors (vermoedelijk 3 en 4). Er zitten nu 4 nieuwe in, de motor loopt aanzienlijk stiller en rustiger nou.

1.7 diesel is met zelf te stellen kleppen, zouden dan geen klepstoters kunnen zijn.

Dit echter wel bij de 1.9 diesel, die heeft hydrostoters..

Willem

Het tikken is weg, het waren de injectors (vermoedelijk 3 en 4). Er zitten nu 4 nieuwe in, de motor loopt aanzienlijk stiller en rustiger nou.

Terug
Naar boven