• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tikkend geluid

• Topic starter Topic starter b07
  • Startdatum Startdatum

b07

Post vaak
ik hoor heel zacht tikkend geluid ,het versneld niet met gas geven en, ik hoor het alleen bij een kwart gas tot de 2500 toeren ,bij gas los of volgas hoor ik niks ,kan dit me egr klep zijn?

astra g 1.6 8v

wat bedoel je met luchtfilterhuis ? is dat het ding waar je filter in zit, of is dat het ding wat op je gasklepzit?

zit die dan soms in de deksel waar de slang op gaat?

luchtfilterhuis is waar je luchtfilter in zit.

die ander in je inlaatbui, ook wel paddestoel genoemd.

zwart rond dingetje met 2 slangetjes en stekker erop..

Willem

ik heb een soort gelijk iets:hmmz

zodra ik aan het gas kom hoor ik iets achter het dasboard tikken. zodra ik een constante snelheid ga rijden is het weg. ga ik weer snelheid vermeerderen (maakt niet uit of het snel of langzaam gebeurd) hoor ik weer getik.

word er knetter gek van!!!:fy1

iemand enig idee?:hmmz

Heb je een openluchtfilter ?

Heb het probleem zelf ook gehad ( en nu nog steeds trouwens )

Maar er werd gezegt dat die tankontluchtingsklep tegen de carrosorie stuiterde. Mischien dat dit bij jou ook het geval is.

Denk hetzelfde

Vaak ligt inderdaad na plaatsen van openfilter dit klepje tegen de carroserie waardoor deze goed hoorbaar word.

Willem

ik heb geen openluchtfilter, waar kan ik dat klepje vinden. en is er eventueel wat aan te doen?

het gaat om een z1.6xe (1.6 16v)

Terug
Naar boven