• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tikkende geluiden z19dth

Zou de stekker 3e injector dan genoeg zijn? Aangezien die dingen reparatie setjes 25 euro per stuk kosten.

Ik zag hier in ieder geval een stukje voorbij komen daarover:

daar maar eens mee beginnen dan, ik heb ook af en toe dat hij iets hikt, misschien dat het ook daardoor komt, maar eens een paar reparatiesetjes bestellen daarvoor.

net eff bekeken maar de 3e injectormod lijkt al uitgevoerd te zijn, De 3e kabel is namelijk dichtgetaped waar er bij de andere 3 injectoren een slangbuisje omheen zit.

Zou de stekker 3e injector dan genoeg zijn? Aangezien die dingen reparatie setjes 25 euro per stuk kosten.

Ik zag hier in ieder geval een stukje voorbij komen daarover:

Der komt al een half jaar een tikkend geluid van onder mijn motorkap vandaan :jerry

Heb ook nog steeds geen idee wat het is, maar hij rijd nog uitstekend :P

net eff bekeken maar de 3e injectormod lijkt al uitgevoerd te zijn, De 3e kabel is namelijk dichtgetaped waar er bij de andere 3 injectoren een slangbuisje omheen zit.

Is het dan eigenlijk alleen op te lossen door de defecte injector te vervangen of zijn ze ook nog te repareren?

Der komt al een half jaar een tikkend geluid van onder mijn motorkap vandaan :jerry

je zou de brandstof drukken eens kunnen laten controleren of een Proffesioneel oor ernaar laten luisteren.

Willem

Is het dan eigenlijk alleen op te lossen door de defecte injector te vervangen of zijn ze ook nog te repareren?

origineel gepost door wim-v6

je zou de brandstof drukken eens kunnen laten controleren of een Proffesioneel oor ernaar laten luisteren.

Willem

Nou willem, zou jij met je professionele gehoor eens naar mijn getik kunnen luisteren?

Haha, klinkt eigenlijk wel vreemd zo'n vraag.

Marvin

Willem

vandaag bij de garage geweest, bijna 10 tot 15km gereden met een monteur maar toen was het geluid er natuurlijk weer niet :mad:

De ene keer hoor je het niet en ook niet altijd even hard. Het klink ook zachter dan blij de x16xe met tikkende kleppen maar het is wel een zelfde soort geluid.

Ik had ook even met de op-com gereden en een uitdraai gemaakt, ik heb daar vervolgens een kolom gevraagde brandstof druk en met gemeten brandstof druk. de gevraagde kolom variant van 30MPa bij stationair en 170MPa bij 3800 toeren. De gemeten druk is dan wel gelijk met de gevraagde brandstof druk (1MPa verschil ofzo)

origineel gepost door wim-v6

Willem

Nou willem, zou jij met je professionele gehoor eens naar mijn getik kunnen luisteren?

Haha, klinkt eigenlijk wel vreemd zo'n vraag.

Marvin

origineel gepost door G1zm0

ja kan altijd

vandaag bij de garage geweest, bijna 10 tot 15km gereden met een monteur maar toen was het geluid er natuurlijk weer niet :mad:

De ene keer hoor je het niet en ook niet altijd even hard. Het klink ook zachter dan blij de x16xe met tikkende kleppen maar het is wel een zelfde soort geluid.

Ik had ook even met de op-com gereden en een uitdraai gemaakt, ik heb daar vervolgens een kolom gevraagde brandstof druk en met gemeten brandstof druk. de gevraagde kolom variant van 30MPa bij stationair en 170MPa bij 3800 toeren. De gemeten druk is dan wel gelijk met de gevraagde brandstof druk (1MPa verschil ofzo)

Terug
Naar boven