• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tikkende injectoren

Calibra0wner

Post weinig
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn Calibra 2.0 8v motor. Hoeveel toeren ik ook maak, hoe warm of koud hij is. Hij heeft behoorlijk tikkende injectoren. Het klinkt echt precies zoals tikkende kleppen, maar het komt zegmaar bij het zwarte balkje plastic vandaan (achter de kleppendeksel).

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb al een keer injectoren reiniger bij de benzine ingegooid. Maar volgens mij heeft dit niks uitgehaald.

En is dit verontrustend?

Ik hoor het graag.:angel

Bosch injector 350ccm. (0 280 156 021) bij Mathijssen als voorbeeld. kan waarschijnlijk ook wel standaard NE delen bestellen, deze kosten 54 Euro per stuk...

Oke dan is er niks aan de hand. Ik hoor ze alleen als ik de kap open heb. Niks ernstigs dus. Bedankt voor de reacties allemaal!

Deze Injectoren tikken van hun eigen behoorlijk hard.

verder geen probleem.

mijn EX auto (Astra 2.0i station CD '93 C20NE) heeft er 320.000km mee gereden :D

Ja hij loopt netjes verder... dus dat scheelt.. Het enige is dat hij niet helemaal lekker start.. maar dat is denk ik de stappenmotor. Als je hem dan start maakt hij soms wel toeren maar soms blijft hij hangen rond de 500 toeren en daarna wil hij het nog net pakken of hij valt uit. Stappenmotor is best prijzig, dus ik ga eens kijken of ik een andere ergens van de sloop kan halen.

Of hadden mensen misschien andere ideeën? Of heeft iemand dit probleem al eerder gehad en waarmee heb je het toen opgelost?

Zou heeel handig zijn! Thx voor de mooie reacties!

Ik heb dat ook gehad, dat slechte starten. (bij een astra 2.0i Bosch M1.5.2)

Bij mij sloeg hij warm zelfs af zo nu en dan direct na het starten.

ik heb diversen stappenmotoren geprobeert.

andere Computers.

diverse sensoren gewisseld, het is ook nooit over gegaan.

Willem

Oh nou dat klinkt veelbelovend dus.. Ik vind het niet heel erg, maar ik stoor me er soms wel wat aan. Maargoed, als anderen hier nog ideeen over hebben heel graag!

En wim-v6 bedankt voor je reactie!:thumbup

Terug
Naar boven