• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Time Attack Kadett Turbo

[rquote=1815404&tid=120646&author=mooiwark]27 maart ben je er ook weer bij in assen? [/rquote]Als hij op tijd klaar is dan zijn we er weer bij op assen

De kaarten zijn al binnen:D

[rquote=1823180&tid=120646&author=Andre Botter][rquote=1815404&tid=120646&author=mooiwark]27 maart ben je er ook weer bij in assen? [/rquote]Als hij op tijd klaar is dan zijn we er weer bij op assen

[/rquote]`

hoop het wel! is altijd weer een genot om de kadett te zien vlammen;) heb trouwens een hd camera gekocht, dus zal even een maar mooie filmpjes proberen te maken...

[rquote=1823528&tid=120646&author=mooiwark][rquote=1823180&tid=120646&author=Andre Botter][rquote=1815404&tid=120646&author=mooiwark]27 maart ben je er ook weer bij in assen? [/rquote]Als hij op tijd klaar is dan zijn we er weer bij op assen

[/rquote]`

hoop het wel! is altijd weer een genot om de kadett te zien vlammen;) heb trouwens een hd camera gekocht, dus zal even een maar mooie filmpjes proberen te maken...[/rquote]

Je hebt helemaal geen hd camera nodig ik heb geen hd camera ik maak er even goed hd films mee

En als de kadett nog verder word verbeterd is het helemaal geweldig

Zo even flink bezig geweest uitlaatspruitstuk is klaar:D

Foto-3VB76ZEO-D.jpg

Foto-ZUXN4U3Y-D.jpg

Foto-ZLLZOCYM-D.jpg

En de elektro / hydraulische stuurbekrachtiging werkt ook ben ik gelijk van een hoop zooi af (leidingen pomp en V snaar) en geen pomp die on nodig mee draaid en PK's kost ik heb er al niet zo veel hahaahaahaaa.

En de V snaar van de dynamo trok het niet meer met 400pk hij was al een keer gebroken en nu ik hem demonteerde lag hij op zijn kop.

Nu gaan we aan het inlaatspruitstuk beginnen:P

spruitstuk ziet er netjes uit :)

die dynamo vsnaar die uit zijn eigen omdraaid en breekt komt volgens mij niet door het vermogen. ik heb maar een 300 pk let en bij mij gebeurt dat ook. probleem is dat de rubbere busje van de dynamo teveel speling hebben en daardoor beweegt hij teveel. na 7 nieuwe v-snaaren heb ik toch maar nieuwe busjes besteld :angel

die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?

[rquote=1841605&tid=120646&author=paganiproductions]Andre wat zijn je verdere plannen voor je kadett?

Het inlaat en uitspruitstuk ziet er goed uit

[/rquote]

weet niet waar jij een inlaatspruitstuk ziet??

ziet er netjes uit andre:thumbup

[rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]

die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?[/rquote]

Om het maar even te verklapen hoop niet dat botter nu weer boos wordt:jerry:jerry

Hij heeft kaddett/astra f stuurhuis en daar een astra G stuur pomp opgebouwt ziet er zeer netje uit ga het ook zo doen bij me mattig vandaag wezen kijken ziet er weer toppie uit allemaal:wors:wors

Groeten bas

[rquote=1842632&tid=120646&author=black champion][rquote=1841605&tid=120646&author=paganiproductions]Andre wat zijn je verdere plannen voor je kadett?

Het inlaat en uitspruitstuk ziet er goed uit

[/rquote]

weet niet waar jij een inlaatspruitstuk ziet??

ziet er netjes uit andre:thumbup[/rquote]

Ik zie wat jij niet ziet lol

Ik bedoelde uitlaat spruitstuk

[rquote=1843091&tid=120646&author=Sebbe GSI][rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]

die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?[/rquote]

Om het maar even te verklapen hoop niet dat botter nu weer boos wordt:jerry:jerry

Hij heeft kaddett/astra f stuurhuis en daar een astra G stuur pomp opgebouwt ziet er zeer netje uit ga het ook zo doen bij me mattig vandaag wezen kijken ziet er weer toppie uit allemaal:wors:wors

Groeten bas[/rquote]

Zoals de zafira dat ook heeft? met een elecktrische pomp met reservoir er op.

Zou ik ook wel willen, die pomp vreet zo geen motorvermogen meer:thumbup

[rquote=1843872&tid=120646&author=Fearless][rquote=1843091&tid=120646&author=Sebbe GSI][rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]

Groeten bas[/rquote]

Zoals de zafira dat ook heeft? met een elecktrische pomp met reservoir er op.

Zou ik ook wel willen, die pomp vreet zo geen motorvermogen meer:thumbup[/rquote]

Ja idd pomp met reservoir er boven op maar dan van 1 astra g maar zal wel het zelfde zijn als in een zafira

Jullie maken je druk om vermogen dat een stuurpomp vreet? Bij vol vermogen ga je meestal rechtuit en wordt de stuurpomp nauwelijks belast. Als je gaat beweren dat je het verschil kunt voelen vind ik dat een erg sterk verhaal...:hmmz Een elektronische pomp trekt overigens stroom en daardoor wordt de dynamo zwaarder belast wat op zijn beurt ook weer vermogen kost..;)

Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.

Spruitstukje ziet er leuk uit, maar ik ben meer benieuwd wat je met de inlaat gaat doen.:)

[rquote=1844576&tid=120646&author=giuliettaevo]

Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.

[/rquote]

het is idd. gewoon dat je van de zooi af bent :) dat sleutelt weer wat makkelijker, en ziet er weer wat netter uit :)

is het ook niet zo dat die stuurbekrachtiging alleen werkt tot een bepaalde snelheid waar je dus bekrachtiging nodig zou kunnen hebben?

met parkeren bv??

denk dat een electronische pomp uitgeschakeld is als je gewoon op gang ben zeg maar en dat het dus wel vermogen oplevert omdat die poulie van de stuurbekrachtigingspomp altijd mee draait.

je hebt geen bekrachtiging nodig als je eenmaal rijd.

of denk ik dit nu verkeerd??

De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.

Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.

maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.

Terug
Naar boven