• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Time Attack Kadett Turbo

[rquote=1846781&tid=120646&author=Andre Botter]De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.

Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.

maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.

[/rquote]

Dat de auto zwaarder stuurt als de pomp niet draait komt doordat de olie dan wel verplaatst moet worden wat bij een onbekrachtigd stuurhuis niet van toepassing zou zijn...;)

[rquote=1855851&tid=120646&author=Keesjr]Ga je nu onder de twee minuten op Assen? :D

[/rquote]Ik hoop het wel als ik de uitbouw klaar heb en de andere banden er onder dan zeker wel:D

Zo we zijn weer even lekker bezig geweest met het inlaat spruitstuk bouwen:D:D:D

Foto-YCUW6LRP-D.jpg

Foto-W8QM8DDV-D.jpg

Foto-PS4IED3E-D.jpg

Foto-R7MVW8ZC-D.jpg

Foto-6SCOAMIW-D.jpg

Foto-74S6V7BJ-D.jpg

Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.

Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag

[rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.

Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]

:thumbup

Helemaal top deze inlaat. Qua ontwerp en uitvoering zit je wel goed.:afro Toch leuk als je dat zelf kunt maken.:)

[rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.

dus hoe of wat nu dan ?

[rquote=1846781&tid=120646&author=Andre Botter]De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.

Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.

maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.

[/rquote]Zou je hier eens foto's van willen posten, vind dit wel een zeer interessante oplossing namelijk :hmmz

zou je mij willen uitleggen waarom het nadelig is?

en wat voor gasklep ga je hierop zetten dan?

Gewoon een 60mm gasklep en pijp 55mm binnen diameter de aan sluiting van de interkoeler zijn ook 55mm binnen.

Als je een dikke 63mm pijp monteert is alleen maar volume wat je weer moet vullen.

Ja de 60mm gasklep is kleiner dan de origneel maar dat maakt niet uit de pijp is ook niet groter dus alles blijft gelijk kwa diameter tot na de gasklep:cool:

ja dat is ergens ook wel zo als je het zo bekijkt, was zelf namelijk opzoek naar een grotere gasklep voor me c20let maar nu ik er zo over nadenk is het wel logisch.

maar de meeste intercoolers die je ziet hebben allemaal 60 tot 70mm aansluitingen,

is het dan trouwens ook zo dat je de pijpdiameter niet groter moet maken dan de diameter van de uitgang van de turbo?

in dat geval zou het onzin zijn 60mm pijpen te monteren op een standaard k16 turbo.

maar is een 60mm gasklep dan niet kleiner dan een standaard gasklep? die 2 gaskleppen zijn toch het zelfde als 1 gasklep van 69mm ongv?

[rquote=1859727&tid=120646&author=Andre Botter]

Foto-74S6V7BJ-D.jpg
[/rquote]

:wors:wors:wors:wors:wors:wors

Gruwelijk weer!

We zien mekaar binnenkort!

Groet, Ravi

echt schitterend!!! ik wou dat ik dat allemaal kon :angel

ik ben benieuwd wanneer ik je eens in het echt kan zien rijden :D

grtz jens

Ja ik ga het wel redden denk ik.

Het is hier een beetje erg druk zaterdag leek het hier wel een parkeergarage:o alleen kwamen ze niet alleen om te parkeren:D

En de new kids manta staat hier ook nog met wat problemen en ik moet er een andere motorkabelboom in zetten en aanpassen.

En met de nieuwe setup van de kadett zat het ook niet echt mee.

De gasklep die ik gebruik bleek niet zo'n goeie keuze hij ging andersom open en de sensor gaf ook pressies andere waarden 100% als hij dicht staat en 0% open.

Dus moest ik hem helemaal ombouwen.

En er waren nog wel een paar dingen:swear

Maar goed hij doet het weer en gelijk even het nieuwe maar wel hobbelige asfalt op de dijk even uitgeprobeerd:D

Maar goed hier zijn dan de:kewlpics

Foto-3OYCPMRW-D.jpg

Foto-IRPKW8E4-D.jpg

Foto-MVVD8WPF-D.jpg

Foto-7JZ4M6AF-D.jpg

Foto-SS3XBLNZ-D.jpg

En donderdag gaan we hem afstellen:P

Terug
Naar boven