• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tips gevraagt : nieuwe hemel

Die losse stukjes kun je gewoon bij de autobekleder halen. Dan kun je ook nog kiezen in welke kleur.

Normaal zijn ze bij de GSI een beetje in de kleur van het dashboard (donker-grijs). Ik heb ze in de kleur van het hemeltje gemaakt.

IMG_2121.jpg

IMG_2156.jpg

IMG_2153.jpg

IMG_2142.jpg

IMG_2143.jpg

IMG_2151.jpg

IMG_2159.jpg

IMG_2146.jpg

Die wasknijpers aanpassen is wel een flinke klus. Het werkt echter wel heel goed.

Nog even over de soort lijm die je kan gebruiken:

Ik heb bij de autobekleder de volgende lijm gehaald:

IMG_4720.jpg

Je kunt wel risico's nemen met andere soorten lijm, maar als de kleur van de lijm door de hemel trekt, is het echt niet goed.

Tevens dien je de (immitatie-)hemel op sommige plaatsen nog een beetje af te knippen en in te knippen.

oke danku van t weekend maar is opzoek naar zon pot lijm heb al een paar dealers in de buurt gevonden :thumbup

Ik ga dit nuttige topic even omhoog halen, want we zijn zelf met mijn nieuwe hemel bezig...

Hoe krijg je de bochten in deze (b?) stijlen netjes vouwvrij? Iemand tips?

Blijkt een nachtmerrie te zijn om hier de plooien uit te krijgen.

Zo zit het er tot nu toe bij ons in:

DSC04947.JPG

Moet meer zo worden:

IMG_2153.jpg

Ik sta zelf voor voor een manta restauratie en zal dus ook mijn hemel moeten vervangen. Waar heb jij je hemelbekleding gekocht en was deze al (bijna) passen voor je manta?

Jan Menderink , Almelo. Pasvorm is goed.

Ik heb het laatste clubblad er ook nog maar eens bij gepakt... Mooi stukje stond daar in.

Morgen maar eens proberen met fohnen. (hadden we nog niet gedaan)

Terug
Naar boven