• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tips ? koppaking vervangen

hmm oke zal zo eens even kijken,

zal ik anders even een foto maken ? zodat je kan zien of het klopt? ( je zal wel gelijk hebben)

maar even voor de zekerheid zeg maar

want dit is toch even iets nieuws voor mij word eerste keer dat ik dit doe

heb even foto gemaakt?

weet niet of ik het goed heb ?

IMAG0001.jpg

kleppendeksel klopt, daaronder zit nokkenashuis,daaronder cilinderkop, daaronder onderblok.

Vervang ook gelijk je nokkenaskering.

kleppendeksel klopt, daaronder zit nokkenashuis,daaronder cilinderkop, daaronder onderblok.

Vervang ook gelijk je nokkenaskering.

Oke mensen ga voor het eerst morgen maar eens beginnen met het los halen van onderdelen,

auto koste maar 300 euro en heb er een tijd plezier van gehad.

en vind het de auto wel waard om het te *proberen*

Ben benieuwt of het me gaat lukken! ben bang dat er nog wel een aantal vragen zullen komen als ik bezig ben

zijn er ook forum leden in de buurt van assen? die eventueel voor een prijsje willen helpen?

of is daar een ander topic voor?

Ik woon niet in de buurt anders had ik wel willen helpen. En bij mij waren de kopbouten ook gewoon zeskant. Nieuwe echter wel torx. Deze ook vervangen, want zijn rekbouten

Oke mensen ga voor het eerst morgen maar eens beginnen met het los halen van onderdelen,

auto koste maar 300 euro en heb er een tijd plezier van gehad.

en vind het de auto wel waard om het te *proberen*

Ben benieuwt of het me gaat lukken! ben bang dat er nog wel een aantal vragen zullen komen als ik bezig ben

zijn er ook forum leden in de buurt van assen? die eventueel voor een prijsje willen helpen?

of is daar een ander topic voor?

Ik woon niet in de buurt anders had ik wel willen helpen. En bij mij waren de kopbouten ook gewoon zeskant. Nieuwe echter wel torx. Deze ook vervangen, want zijn rekbouten

Ik heb ook net paar duizend km geleden deze koppakking vervangen en is echt een eitje.

Ik had ook geen torxbouten! gewoon zeskant.

Er is geen spanrol. De waterpomp spant de boel en is met een lang iets goed te spannen met 1 hand terwijl je hem vastdraait.

Uitlaat spruitstuk gewoon laten zitten hè! Alleen de uitlaat aan de onderkant bij de 2 veerbouten loshalen.

Dan is het grootste wat er los moet de inlaat. Ook niet echt een probleem. Gewoon als 1 geheel aan de achterkant loshalen. Probeer die pakking tussen inlaat en blok wel heel te houden!

Dan kan ie er gewoon weer tussen.

Als de distributie riem net nieuw is zou ik die ook niet eens vervangen. Had ik namelijk ook.. Paar km oud. Dan ga ik die echt niet vervangen. Ik had ook zo'n goedkoop ding als jij en kon het risico wel nemen. Ik heb zelfs de bouten en de pomp niet vervangen. Het doet het allemaal 1000en kms later nog perfect.

Maar goed. Ik ben van het goedkope... Is niet iedereen het mee eens ;) en dat snap ik ook wel weer. Doe wat je zelf het beste lijkt! ;) :D

Ik heb ook net paar duizend km geleden deze koppakking vervangen en is echt een eitje.

Ik had ook geen torxbouten! gewoon zeskant.

Er is geen spanrol. De waterpomp spant de boel en is met een lang iets goed te spannen met 1 hand terwijl je hem vastdraait.

Uitlaat spruitstuk gewoon laten zitten hè! Alleen de uitlaat aan de onderkant bij de 2 veerbouten loshalen.

Dan is het grootste wat er los moet de inlaat. Ook niet echt een probleem. Gewoon als 1 geheel aan de achterkant loshalen. Probeer die pakking tussen inlaat en blok wel heel te houden!

Dan kan ie er gewoon weer tussen.

Als de distributie riem net nieuw is zou ik die ook niet eens vervangen. Had ik namelijk ook.. Paar km oud. Dan ga ik die echt niet vervangen. Ik had ook zo'n goedkoop ding als jij en kon het risico wel nemen. Ik heb zelfs de bouten en de pomp niet vervangen. Het doet het allemaal 1000en kms later nog perfect.

Maar goed. Ik ben van het goedkope... Is niet iedereen het mee eens ;) en dat snap ik ook wel weer. Doe wat je zelf het beste lijkt! ;) :D

als je de koppakking vervangt, wil je hem ook laten vlakken lijkt mij.

Dus uitlaatspruitstuk en inlaat moeten er dan ook af, vervang gewoon alle pakkingen.(koppakkingset kost gemiddeld 50/60euro)

Kopbouten wel vervangen, gooi niet de ringen weg die onder de bouten liggen, want deze krijg je niet altijd bij de nieuwe bouten;)

kopbouten-vlakken-koppakkingset-waterpomp: kost ongeveer 175euro. Dit ligt er natuurlijk ook aan waar je het koopt en wat je kortingen zijn.

Succes.

als je de koppakking vervangt, wil je hem ook laten vlakken lijkt mij.

Dus uitlaatspruitstuk en inlaat moeten er dan ook af, vervang gewoon alle pakkingen.(koppakkingset kost gemiddeld 50/60euro)

Kopbouten wel vervangen, gooi niet de ringen weg die onder de bouten liggen, want deze krijg je niet altijd bij de nieuwe bouten;)

kopbouten-vlakken-koppakkingset-waterpomp: kost ongeveer 175euro. Dit ligt er natuurlijk ook aan waar je het koopt en wat je kortingen zijn.

Succes.

me inlaat en uitlaat spruitstuk hoeft alleen maar los, hoeft er niet helemaal af je trekt heb daarna gewoon omhoog het blok

heb even gevraagt, pakking setje kost me 50 euro en vlakken kost 30 tot 50 euro

dus ga strakjes maar eens lekker beginnen als het weer mee zit

me inlaat en uitlaat spruitstuk hoeft alleen maar los, hoeft er niet helemaal af je trekt heb daarna gewoon omhoog het blok

heb even gevraagt, pakking setje kost me 50 euro en vlakken kost 30 tot 50 euro

dus ga strakjes maar eens lekker beginnen als het weer mee zit

Heb je ze ook met spanrol?? Ik dacht alleen met waterpomp spanner.. :D Was ik nog niet tegengekomen.

Daar heb je ze al.. :) Vervang gewoon alles joh! :D Kost toch niks.. Maar 175 euro... :P Op een auto van 300. :jerry :jerry

Terug
Naar boven