• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tips voor Corsa B GSI 1.6 16V tuning?

Sleutel ervaring doe je alleen maar op door het te doen :thumbup

Eventueel onder begeleiding van iemand die al ervaring heeft ;)

dit klinkt miss ff raar

maar ga eerst es ff een tijdje wat kilometers sturen in dat ding en hem onder de knie krijgen en ga je dan eens verdiepen in wat je met het motertje kunt

zou zonde zijn als je er een hoop aan verspijkerd en hem 2 dagen later om een lantarenpaal vouwt

Ik zou er gelijk een C20LET Fase-2 in leggen haha...

een ieder moet zelf weten wat ie doet, ik weet wel dat je met een goede set-up met powerbox katvervangen, en C16XE nokkenassen, een Corsa-B met standaard C20XE aardig het leven zuur kan maken.

Willem

Ach je kan met zo'n X16XE zover gaan als je zelf wilt....

Bij mij had ik er op het laatst zo'n 175pk uit. En dat nog met zeer milde nokkenassen. :P

Maar goed voor het geld dat je er dan in pompt kan je ook een gereviseerde C20XE erin bouwen.

:agent

origineel gepost door mayhem

las van de week iets dat de c16xe eigelijk 140pk was, maar opel had ze teruggetuned.

Dat klopt...

Zijn de engelanders schuld!

Had met hun verzekeringspremies te maken, de verzekering zou te duur zijn (lees = onbetaalbaar) voor het doelgroep die de corsa GSI zouden aanschaffen. (Had niks met de emissie normen te maken, ondanks dat dit vaak wordt beweerd)

Hierbij ons excuses... :P

origineel gepost door axel

X1.6XEC1.6XE onderblok ombouwen naar een X1.8XE.

Dat is wel het mooiste!!

Willem

Krijg je aardig wat koppel en pk's erbij als je de chip laat afstemmen door de ex-chipper van Mantzel.

Terug
Naar boven