• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TMC via knop te openen? (Navi900)

Weet iemand of de TMC berichten te openen zijn d.m.v. het indrukken van een knop? Ik heb het tot dusver alleen kunnen vinden wanneer ik 'Navi' selecteer en vervolgens d.m.v. het indrukken van de spraakbesturing knop op het stuur en dan vraag om TMC berichten. In m'n vorige auto (Zafira met CD70) kon je TMC berichten met 1 druk op de knop in het scherm krijgen, tot dusver nog geen snellere mogelijkheid gevonden dan, knop navi, knop voice, TMC berichten (voice).

Je kunt de TMC-berichten oproepen in het navigatiemenu. Als er in het navigatiescherm een routebegeleiding actief is, druk dan op de menu/selectieknop op de middenconsole. Nu zie je een aantal opties. Ik geloof dat de eerste optie is Navigatie stoppen/starten en de tweede optie is TMC-Berichten. Als je TMC-berichten kiest, kun je vervolgens selecteren of je alle tmc-berichten wilt zien of alleen die relevant zijn voor jouw actieve route. Werkt erg goed moet ik zeggen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Je kunt de TMC-berichten oproepen in het navigatiemenu. Als er in het navigatiescherm een routebegeleiding actief is, druk dan op de menu/selectieknop op de middenconsole. Nu zie je een aantal opties. Ik geloof dat de eerste optie is Navigatie stoppen/starten en de tweede optie is TMC-Berichten. Als je TMC-berichten kiest, kun je vervolgens selecteren of je alle tmc-berichten wilt zien of alleen die relevant zijn voor jouw actieve route. Werkt erg goed moet ik zeggen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bedankt Melgi, dat was inderdaad hetgeen waar ik naar op zoek was! Kon me al niet voorstellen dat TMC alleen via een voice commando te openen was. :thumb

Bedankt Melgi, dat was inderdaad hetgeen waar ik naar op zoek was! Kon me al niet voorstellen dat TMC alleen via een voice commando te openen was. :thumb

Terug
Naar boven