• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

toch de varojet2 dus opgelost !!!!!!!

[rquote=1851039&tid=141022&author=mantallica]Dennis heb jij het zeefje wat achter de wartel zit waar de benzineslang

op de carburateur zit ook schoon gemaakt?[/rquote]

ja alles is door gespoeld en door geblazen . ik ga morgen even alles filters waar benzine door gaat na lopen ! ik hoop dat het daar aan ligt want dit is echt irritand joh maar johan even een vraag met welke type's carburateur is de 2.0n geleverd ???

[rquote=1851045&tid=141022&author=ikdenman][rquote=1851039&tid=141022&author=mantallica]Dennis heb jij het zeefje wat achter de wartel zit waar de benzineslang

ja alles is door gespoeld en door geblazen . ik ga morgen even alles filters waar benzine door gaat na lopen ! ik hoop dat het daar aan ligt want dit is echt irritand joh maar johan even een vraag met welke type's carburateur is de 2.0n geleverd ???[/rquote]

ik dacht een enkele solex met een grotere sproeier bezetting

dan een 1.9N, maar weet dat niet zeker.....

anders als je tijd hebt wil ik ook wel even kijken, overdag ben ik wel op mijn bedrijf

[rquote=1851045&tid=141022&author=ikdenman][rquote=1851039&tid=141022&author=mantallica]Dennis heb jij het zeefje wat achter de wartel zit waar de benzineslang

ja alles is door gespoeld en door geblazen . ik ga morgen even alles filters waar benzine door gaat na lopen ! ik hoop dat het daar aan ligt want dit is echt irritand joh maar johan even een vraag met welke type's carburateur is de 2.0n geleverd ???[/rquote]

ik dacht een enkele solex met een grotere sproeier bezetting

dan een 1.9N, maar weet dat niet zeker.....

anders als je tijd hebt wil ik ook wel even kijken, overdag ben ik wel op mijn bedrijf

en je brandstofpomp dan ?

die van mij wou niet harder dab 80 bleek naar veel gr****t brandstofpomp te zijn

en je brandstofpomp dan ?

die van mij wou niet harder dab 80 bleek naar veel gr****t brandstofpomp te zijn

[rquote=1851077&tid=141022&author=hum]en je brandstofpomp dan ?

[/rquote]

moieh herman :D

de motor loopt verder wel goed, alleen als je accelereerd houd de motor even in.

ik denk dat het toch gezocht moet worden in de vacuum

vervroeger of acceleratie pomp......

[/rquote]

moieh herman :D

de motor loopt verder wel goed, alleen als je accelereerd houd de motor even in.

ik denk dat het toch gezocht moet worden in de vacuum

vervroeger of acceleratie pomp......

hij heeft dit nooit eerder gehad en is er zo ineens mee begonnen dus denk niet dat het de pomp is !

[/rquote]

hij heeft dit nooit eerder gehad en is er zo ineens mee begonnen dus denk niet dat het de pomp is !

[/rquote]

[rquote=1848236&tid=141022&author=ikdenman]sinds deze week is het begonnen als de motor stationair draaid en je geeft gas dan is het net als de motor smoord ! het zelfde gebeurt er als ik optrek , als ik rij en gas bij geef gebeurt er even niks en dan trekt hij gewoon . ik heb de contact puntjes nu vervangen en nieuwe rotor , verdeelkap en bougies en kabels vernieuwd en nog is het probleem niet verholpen .

HELPPPPPPPPPPPPPP[/rquote]

Heb je al naar de werking van de autm. choke gekeken? Valt deze wel dicht als de motor afgekoeld/koud is? En gaat deze wel iets open als je vol gas geeft?

Is de membraan van de pull-downdoos niet lek? Vacuumslangetjes niet gescheurd?

Schokken cq. inhouden bij warme motor wordt/werd meestal veroorzaakt door valse lucht langs de smoorklepas. Dit asje is dan uitgesleten in de carburateurvoet. Een veel voorkomende kwaal van deze. Dat inhouden is dan meestal tussen de 1100 en 1700 tpm.

Succes!

[rquote=1848236&tid=141022&author=ikdenman]sinds deze week is het begonnen als de motor stationair draaid en je geeft gas dan is het net als de motor smoord ! het zelfde gebeurt er als ik optrek , als ik rij en gas bij geef gebeurt er even niks en dan trekt hij gewoon . ik heb de contact puntjes nu vervangen en nieuwe rotor , verdeelkap en bougies en kabels vernieuwd en nog is het probleem niet verholpen .

HELPPPPPPPPPPPPPP[/rquote]

Heb je al naar de werking van de autm. choke gekeken? Valt deze wel dicht als de motor afgekoeld/koud is? En gaat deze wel iets open als je vol gas geeft?

Is de membraan van de pull-downdoos niet lek? Vacuumslangetjes niet gescheurd?

Schokken cq. inhouden bij warme motor wordt/werd meestal veroorzaakt door valse lucht langs de smoorklepas. Dit asje is dan uitgesleten in de carburateurvoet. Een veel voorkomende kwaal van deze. Dat inhouden is dan meestal tussen de 1100 en 1700 tpm.

Succes!

Dennis ik heb hier anders nog wel 2 varajets die je kan proberen.

Als het probleem dan blijft is het niet je carb.

Bel maar als je dat wil proberen.

Ik heb ook nog een hele krat voor onderdelen voor een Varajet II. Ongeveer de onderdelen van 3-4 carburateurs, drukdoosjes, automatische chokes, luchtfilter enz. enz. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.

Dennis ik heb hier anders nog wel 2 varajets die je kan proberen.

Als het probleem dan blijft is het niet je carb.

Bel maar als je dat wil proberen.

Terug
Naar boven