• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Toch maar een gaan opknappen van commo B

Commo

Post weinig
Dit is gelast door mij zelf, ik heb nog nooit gelast. Nadat ik de benzinetank er uit heb gehaald kwam er aan het licht dat de achterkant van de commo niet zo goed meer was.

En dan blijk dat er nog meer plekken zijn ook aan de onderkant. Ik rij al 18 jaar in deze commo B met veel plezier door weer en wind.

P1060151.jpg

P1060147.jpg

P1060150.jpg

De achterplaat was niet van een commo coupe, kon ik niet vinden. Maar van een commo station.

P1060106.jpg

P1060109.jpg

P1060148.jpg

P1060131.jpg

P1060154.jpg

En dan kom je vanzelf bij de voorschermen, zijn bijna goed maar niet helemaal. Er af dan maar.

P1060140.jpg

Draag balk weer een beetje knap.

P1060112.jpg

Deze bussen werden steeds goed gekeurd, toch maar vervangen. was nou toch bezig. Maar voor een ieder die dit ook wil doen, het is te doen allijkt het moeilijk.

P1060122.jpg

P1060103.jpg

Dit is de nieuwe bus, allang geleden gekocht.

P1000852.jpg

En dit is de commo een jaar terug.

Ach, valt het nog mee na 18 jaar gebruik door wind en wind. Goed bezig, man. Maar je laat hem daarna toch wel weer professioneel spuiten?

@rinus de boer wrote:Ach, valt het nog mee na 18 jaar gebruik door wind en wind. Goed bezig, man. Maar je laat hem daarna toch wel weer professioneel spuiten?

Tuurlijk, Ik wil gewoon weer een mooie auto. Hij staat bij de spuiter nu.

Ben weer een stuk verder, hou de druk er wel op. Het gaat erg goed. Morgen wordt alles in de spuitplamuur gespoten.

P1060180.jpg

P1060182.jpg

P1060202.jpg

P1060211.jpg

Nog een plek gevonden, deze wist ik niet.

P1060213.jpg

@MonzaRon wrote:Prima werk, ga zo door, gaat weer een mooie Commo worden :thumb

Hou de druk er zekers op :D

euh....nog een kleine vraag: zelfde kleur of ietsie anders ?? :hmmz

succes alvast gewenst :wors

Eigenlijk de zelfde kleur, maar we gaan van olie verf naar waterverf, of hoe zeg je dat. Daarom heb ik de hele auto maar laten doen.

@MonzaRon wrote:Das heel verstandig, dat je de hele wagen laat doen ;)

De blanke lak [geen waterbasis] maakt het dan wel weer netjes af :thumb

succes nogmaals :thumbup

Dit wist ik niet, dat de lak geen waterbasis heeft. Lekker gevoel

Als je de stookkosten meeneemt voor het drogen van watergedragen verf ten opzichte van synthetische lakken is het eigenlijk helemaal niet zo milieuvriendelijk ;)

En over de gezondheidschades valt volgens mij ook te twisten

@MonzaRon wrote:denk dat de gezondheid wel iets minder aantastbaarder is als voorheen,

maar idd, de droogtijden kunnen per cabine wel eens verschillen. :thumbup

laten we daarover dan maar niet verder gaan twisten ;)

anders zouden we deze Commo, die flink verwend wordt, tekort doen in deze topic :thumb

miss nog een paar grondverf ... :kewlpics

Wat bedoel je, met grond verf.

en hoe lang moet je wachten om de verf te belasten kwa opbouwen. Wat is wijsheid, of is droog goed.

De mijne is toen weer hlemaal opgebouwd met plm 7 lagen (w.o 2 lagen kleur en blanke lak) , dus als jouw spuiter dat ook doet, komt het echt wel goed. De mijne zit nu beter/dikker in zijn jasje, dan dat Opel dat ooit gedaan heeft.

@Senatorman wrote:Hij is druk met opbouwen van de auto. En daarnaast ook erg druk met de traditionele bloemencorso in zijn dorp. Ga vanavond even bij hem kijken.

Maar heb al enige foto's op facebook vernomen, en de wagen ziet er weer top uit. :thumb Goed gedaan man. :wors

Gezellig, wel ff bellen als we er niet zijn dan zitten we achter of zo. Ik heb trouwens nog een klein kadootje voort je.

P1060232.jpg

P1060230.jpg

P1060229.jpg

P1060227.jpg

P1060224.jpg

P1060220.jpg

P1060226.jpg

Ik vind het erg mooi geworden, De kleur is iets anders, en zoals je ziet is de naad bij de eerste foto weg gelaten, viel mij niet op maar andere wel.

Dit is de kleur zoals ik hem 18 jaar geleden van Bart Gras kocht.

En de commo staat inmiddels op mijn pad ik heb hem gisteren op gehaaldEn al een paar dingetjes er op gemaakt maar dat is ook veel werk. Ik had alles los gegooit in de auto en door elkaar.

Ik was helemaal niet vanplan om de commo helemaal te spuiten,maar het is er wel van gekomen. En ik ben erg blij. Hij had erg veel plekjes.

@MonzaRon wrote:Mo :wub moo :wub mooi :wub mooie Commodore :thumb

Ok, jammer van dat naadje, het is nog bij te werken, as opbouw klaar is.

Neem aan dat er wel verf over is gehouden, voor dat plekkie :thumbup

Hopenlijk gaat het opbouwen, nadat je alles bij elkaar gevonden heb, 'vlekkeloos'.

succes ermee, en nogmaals, op de fotos ziet de commo er prachtig uit,

veel plezier bij de opbouw werkzaamheden :wors

Nou vlekkeloos gaat het niet ik was de schoeven kwijt van de speigels maar die zaten al in de nummerborden. hahahaha

En er komt meer bij kijken als je denkt.

@MonzaRon wrote:Schroefkes verwisselen is niet zo'n punt,

pas als je de nummerplaten op de plaats van je spiegels zet,

dan kom je op een punt van, wa doek verkeerd :hmmz :mrgreen: ;)

hahahahah

Bij mij sta ik nergens van te kijken.

Terug
Naar boven