• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Toch maar klein project topicje astra F

Bedankt voor het aanbod, maar is inmiddels geregeld. Vond een '97 8 klepper op de sloop en deze poot was identiek. Riem van de sloper was geknapt en daarom op de bult beland. Poot is nog als nieuw na schoonmaken met als bonus een recent vervangen fusee kogel welke ik netjes inclusief boutjes van de arm heb kunnen schroeven (scheelt weer een paar centen :) )

Op de uitlaat na is hij er klaar voor :) Wacht nog ff op het pasje, dan de boel nog lassen.

Nogmaals even een sneaky klein stukje gereden, maar wat een fijne auto. En met 150K op de teller een behoorlijk fris exemplaar. Banden ook geregeld trouwens. Astra van kameraad had na 4 ton de geest gegeven (drukgroep helemaal op) en daar zit nog vers rubber omheen + dezelfde velgen. En zo komen we low budget richting eindresultaat :) Oh ja, had op de sloop nog een andere bobine gehaald en deze werkt wat beter dan die er op zit maar nog niet optimaal. Hij ploft stationair een beetje. Die in de kapotte astra is nog goed en bouw die ook nog over. Dan blijft er afgezien van inbouw andere radio (cassette is niet handig) weinig meer over om te doen :D

Nou, probeer het ook maar even via deze weg. Enorm gedoe met de papieren,en de beslissing is genomen dat blok en bak er uit gaan. Deze worden in de andere astra met 4 ton gezet zodat die weer even mee kan.

De rest gaat in de onderdelen verkoop.

Vooral het interieur is in een erg nette staat. Is een sport interieur van voor de facelift volgens mij. Zat ook in de gsi dacht ik?

Ding heeft 150K op de teller dus de boel is niet uitgeleefd.

Alles is voor de rest compleet, stuur maar een pm voor eventuele interesse.

Nou, na een dik half jaar zeuren en contact zoeken dan toch eindelijk de papieren binnen. Scheelt een hoop werk :) Komende week hopelijk keuren en dan rijden met dat ding!

Eeeh ja, wel een beetje. Vandaag bij de RDW geweest, en die konden mij vertellen dat bij het opsturen van de pas (de papieren waren weg) de code deels wordt mee verzonden. Het andere deel komt en een aparte brief een dag of twee later. En wederom laat de eigenaar weer niks van zich horen.

Vandaag ook al gebeld door iemand die de hele voorkant van de auto wou kopen, toch maar nee gezegd. Wacht nog heel even, misschien dat het nog goed komt...

Een stapje verder! Vandaag bij de jongen langs geweest en samen nieuwe aanvraag code gedaan. Betaald, en als het goed is donderdag binnen. Let's pray :afro

Ding gaat nog even op bokken om de puntjes op de I te zetten. Zit eigenlijk nog met 1 ding en dat is de uitlaat. Bij de flensverbinding vlak voor de motor zit de downpipe vast aan de uitlaat lijn. Meestal zit hier een flexibel stuk, maar in dit geval zit er een flens met twee veren. Deze veren zijn nogal verrot en er is vrij weinig vlees aan de downpipe kant om te lassen. Is het bij reparaties gebruikelijk om hier een flex deel tussen te zetten? Het is een beetje een rot plek om bij te komen, en die pijp loshalen bij het spruitstuk resulteert denk ik in een afgeknapt boutjes festijn....

Was even vergeten dit verhaal af te sluiten. Het apparaat heeft keuring :)

IMG_20150710_WA0000.jpg

Twee puntjes bij de APK, banden waren adviespunt, maar dat was bekend. En een klein gaatje bij de rechter bovenste schotel achter. Schijnt bekend punt te zijn bij deze auto's. Voor de rest niks dan lof van de keurmeester.

In het begin sloeg motormanagement lampje nog wel eens aan, maar dat was na een dikke 200km rijden helemaal weg. Blok moest even wakker worden. Loopt goed, koelt goed en alles werkt. Blokje is muisstil, en trekt best aardig.

In ieder geval blij dat dit hoofdstuk is afgesloten.

hoe zit het met je uitlaat, anders kan ik daar nog wel het een en ander over vertellen. Ik heb net een berg problemen achter de rug met mijn f cabrio

Terug
Naar boven