• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

toerental

Bij mijn Mercedes was het abs lampje doorverbonden aan iets anders wat ook weer uit gaat na starten... :P Terwijl alleen de zekering van de abs kapot was. :swear

Heb je die nokkenassensor al bekeken? :)

Zoals Willem al hierboven verteld. Of je kunt als je wilt je kenteken via PM sturen kijk ik even in EPC op kenteken. OF jouw uitvoering het zou moeten hebben. ;)

Zoals Willem al hierboven verteld. Of je kunt als je wilt je kenteken via PM sturen kijk ik even in EPC op kenteken. OF jouw uitvoering het zou moeten hebben. ;)

Kan je zien, Bij de hoofdremcilinder zit dan een kastje met wat remleidingen erop, en op een zwart Kunstof kapje de tekst ABS..

Willem

Kan je zien, Bij de hoofdremcilinder zit dan een kastje met wat remleidingen erop, en op een zwart Kunstof kapje de tekst ABS..

Willem

ohww okeej...maar dan zal ik eerst ff een nieuwe moeten halen/bestellen.

weet je wat ik wel raar vind......dat die soms gewoon tijdens rijden weer plotseling "goed"is...ofwel...kan dan weer tot boven 4500 rpm komen...maar kan ook weer zo weer anders zijn....echt heel raar.....lijkt echt alsof er een los contact zit ergens....

@wim-v6 wrote:Is een klusje van niks..

bovenste Distri kap los, Ecotec kap los.

Voorzichting boutjes tussen de 2 nokkenaswielen los draaien, sensor aan de stekker omhoog trekken, nieuwe plaatsen, en met 10 minuten ben je klaar..

Willem

ohww okeej...maar dan zal ik eerst ff een nieuwe moeten halen/bestellen.

weet je wat ik wel raar vind......dat die soms gewoon tijdens rijden weer plotseling "goed"is...ofwel...kan dan weer tot boven 4500 rpm komen...maar kan ook weer zo weer anders zijn....echt heel raar.....lijkt echt alsof er een los contact zit ergens....

@wim-v6 wrote:Is een klusje van niks..

Voorzichting boutjes tussen de 2 nokkenaswielen los draaien, sensor aan de stekker omhoog trekken, nieuwe plaatsen, en met 10 minuten ben je klaar..

Willem

Is een klusje van niks..

Willem

Is een klusje van niks..

Willem

heel eerlijk.....heb daar eigenlijk niet op gelet....

1 ding weet ik wel.....er brand tijdens t rijden niks aan lampjes ed

maar wat ik dan raar vind is dat die ene keer wel doortrekt en een andere keer weer niet :?:

ook loopt die trouwens slecht stationair als die niet wil doortrekken....gebeurt zelfs dat die afslaat dan....

@wim-v6 wrote:2 vragen:

Brand het motorregel lampje als je het Contact aan zet, dat is deze:

motorlampje.gif

Zo, ja, Gaat deze ook tijdens rijden branden..

Jouw storing zal hoogst waarschijnlijk worden veroorzaakt door de Nokkenassensor..

Willem

heel eerlijk.....heb daar eigenlijk niet op gelet....

1 ding weet ik wel.....er brand tijdens t rijden niks aan lampjes ed

maar wat ik dan raar vind is dat die ene keer wel doortrekt en een andere keer weer niet :?:

ook loopt die trouwens slecht stationair als die niet wil doortrekken....gebeurt zelfs dat die afslaat dan....

@wim-v6 wrote:2 vragen:

motorlampje.gif

Jouw storing zal hoogst waarschijnlijk worden veroorzaakt door de Nokkenassensor..

Willem

2 vragen:

motorlampje.gif

Willem

Terug
Naar boven