• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

top snelheid astra

@marco_tds wrote:Met mijn astra x17dt laatst de 160 is aangetikt op de teller, weet niet of hij nog veel harder gaat :D

Hij moet wakker worden bij jou :sleeping

Als je hem paar keer achter elkaar open trekt is 175/180 zo in beeld.

Opel Astra H 1.9 CDTI sport 150PK bj 2005

220KM per uur met 240.000 Km op de teller. Na de winter ga ik naar Duitsland om te kijken hoe hard hij echt kan gaan.

240, z19dth met 200pk, niet helemaal de max volgens mij op dar moment, denk dat er op eennlanger stuk nog wel een paar km/u bij kan

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Dat kan zeker harder Dik! Aangezien ik met mijn 1.8 de 215 al haal!

@TerryB wrote:@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Ja veel dingen kloppen niet.

Laatst ging ik van 0 naar 100 in 7,4 seconden. Iemand naast ging het meten d.m.v. een stopwatch

165 op de teller (dus 155 in werkelijkheid ;) ), Astra F station met C14NZ motor, met banden 175*65*14.

Was in Duitsland, en licht heuvel af, kon naar mijn idee ook echt niet harder meer.

@mr.niceguy.89 wrote:@TerryB wrote:@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Laatst ging ik van 0 naar 100 in 7,4 seconden. Iemand naast ging het meten d.m.v. een stopwatch

Met een 1.9 150pk?? of heb je chip? :shock:

@astraTD wrote:@marco_tds wrote:Met mijn astra x17dt laatst de 160 is aangetikt op de teller, weet niet of hij nog veel harder gaat :D

Hij moet wakker worden bij jou :sleeping

Als je hem paar keer achter elkaar open trekt is 175/180 zo in beeld.

Ik durf het wel, maar of hij zen top aantikken zo leuk vind twijfel ik aan :D

Haha Marco.. denk dat die het plezierig zou vinden hoor...effen lekker schoonblazen van binnen.

Of je moet hem in zijn 4 houden en dan over de 4000 toeren gaan.. rij je ook nog 150 160

@astraTD wrote:@mr.niceguy.89 wrote:@TerryB wrote:@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Met een chip doe ik er 7 seconden over. Dus denk standaard.

Galaxy Nexus Tapatalk

Met mijn Astra G 3-deurs 1.6 16V handbak met (destijds) zo'n 130.000 er op heb ik in Duitsland met heel veel pijn en moeite de 195 km/h aangetikt op GPS. Teller stond toen ergens over de 200 heen. Hij had niet veel meer over, en er kwam een heuveltje aan, dus ik ben toen maar weer terug gezakt naar +/- 150 km/h. Hard zat op de openbare weg.

Ik weet niet of ie 't nu nog doet (met 157000 km er nu op). Ik heb 't idee dat ie de laatste tijd een beetje aan het inzakken is qua vermogen. Misschien tijd om 'm weer eens wakker te schudden als de wintersloffen er af zijn.

heb de 250 al een keer aangeraakt, veel harder werd onverantwoordelijk.

eerst volgende keer dat ik het doe is wel in duitsland..

is trouwens met een coupe met z20let met standaard software

@iquick wrote:@astraTD wrote:@mr.niceguy.89 wrote:@TerryB wrote:@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Galaxy Nexus Tapatalk

196pk in een vrij lichte astra vind ik het ook normaal.. maar wist niet dat een standaard 150pk zo snel kon zijn..

Misschien dan toch een leuke opvolger een 1.9 astra station diesel over aantal jaar :agent

@astraTD wrote:@iquick wrote:@astraTD wrote:@mr.niceguy.89 wrote:@TerryB wrote:@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Galaxy Nexus Tapatalk

196pk in een vrij lichte astra vind ik het ook normaal.. maar wist niet dat een standaard 150pk zo snel kon zijn..

Misschien dan toch een leuke opvolger een 1.9 astra station diesel over aantal jaar :agent

Haha wie weet een mooie opvolger, maar een station is wat zwaarder. Daarmee zal je het niet zo snel voelen, maar met een hatchback voel je het wel :mrgreen: voor 1293 kilo is het veel, je word gewoon platgedrukt in de stoel. Bij vrij rustig schakelen doe ik er 8 seconden over. Als je wild gaat schakelen dan zit ik zo op de 7 seconden.

Galaxy Nexus Tapatalk

Terug
Naar boven