• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

topic verwijderd?

origineel gepost door corsaboy

@SW, die paar centen?

Zoals in de vorige post, dit is een vrij groot forum.

En om dat snel te houden zitten er meerdere kosten aan.

aanschaf van de forum software (eventueel jaarlijks support), domeinnaam, servers met de juiste specs en voldoende bandbreedte..

Dat gaat aardig in de centen lopen...

Dit zijn echt geen honderden euro's per jaar.. Althans; bij een goede hoster niet. Maar vaak is er van oudsher ergens voor gekozen, daar betalen ze de hoofdprijs voor, en overstappen is vaak 'lastig' als de benodigde kennis er bijna niet is, of de hoster werkt hier niet aan mee. Dan zitten veel fora al met het handen in het haar, dus betalen ze maar..

Als de hoster fatsoenlijke servers heeft staan, kun je gewoon op een shared server. Anders ga je deticated draaien, maar dat kost idd flink wat geld. Die server zal terugverdiend moeten worden. Maar als jij gewoon een shared server hebt (zoals 9 van de 10 websites) zal dat normaal gesproken geen probleem mogen zijn. Is de zooi traag, dient je hoster het op te lossen en niet jij..

XMB software is gratis, support is via het originele forum goed te doen. 9 van de 10 problemen kun je zelf oplossen mits je de kennis hebt.

Maargoed, persoonlijk ben ik van mening dat je niet eens aan een forum moet beginnen als je geen kennis van zaken hebt, of de juiste connecties daarvoor hebt (of je moet mensen willen betalen bij problemen of voor onderhouden)

Maar ach, zo is het altijd wat met die fora :P

origineel gepost door corsaboy

@SW, die paar centen?

Zoals in de vorige post, dit is een vrij groot forum.

En om dat snel te houden zitten er meerdere kosten aan.

aanschaf van de forum software (eventueel jaarlijks support), domeinnaam, servers met de juiste specs en voldoende bandbreedte..

Dat gaat aardig in de centen lopen...

Dit zijn echt geen honderden euro's per jaar.. Althans; bij een goede hoster niet. Maar vaak is er van oudsher ergens voor gekozen, daar betalen ze de hoofdprijs voor, en overstappen is vaak 'lastig' als de benodigde kennis er bijna niet is, of de hoster werkt hier niet aan mee. Dan zitten veel fora al met het handen in het haar, dus betalen ze maar..

Als de hoster fatsoenlijke servers heeft staan, kun je gewoon op een shared server. Anders ga je deticated draaien, maar dat kost idd flink wat geld. Die server zal terugverdiend moeten worden. Maar als jij gewoon een shared server hebt (zoals 9 van de 10 websites) zal dat normaal gesproken geen probleem mogen zijn. Is de zooi traag, dient je hoster het op te lossen en niet jij..

XMB software is gratis, support is via het originele forum goed te doen. 9 van de 10 problemen kun je zelf oplossen mits je de kennis hebt.

Maargoed, persoonlijk ben ik van mening dat je niet eens aan een forum moet beginnen als je geen kennis van zaken hebt, of de juiste connecties daarvoor hebt (of je moet mensen willen betalen bij problemen of voor onderhouden)

Maar ach, zo is het altijd wat met die fora :P

wat kan een mens toch ouwehoeren,al dat bovenstaande om

dat iemand tegen een kleine vergoeding wat las werk doet

comercieel nou nou,zet je het toch anders neer bvb.

halo opel lief hebbers heb je laswerk en geen las apparaat

stuur dan even u2u tje.

staat er niks bijzonders en kan je je gang gaan.

er wordt gewoon gevraagt om het zo te doen anders wordt je

er uit gewipt.

ik zwerf nog al rond over het hele form,nou,dan is er nog wel meer

wat dan niet kan,er wordt erg veel tekoop aangeboden,er zijn mensen die ivb ruimte gebrek spullen op kopen van anderen,en dit dan weer

tegen een iets hogere prijs verkopen,is toch normaal

het moet opgehaald worden ,na kijken brandstof enz.

dus ja ben je dan handelaar of liefhebber ik vindt het laatste

ook ik heb mijn garage vol met onderdelen verkocht

zo ook staat er bij mij een manta tekoop.

zo ook heb ik mijn andere opel omega hier verkocht

alles in een jaar tijd ben ik nu handelaar,nee ik probeer

of mijn opeltjes en of onderdelen toch weer bij een liefhebber

terecht te laten komen.

ik vindt laat lekker gaan het komt ons met zijn alle ten goede.

maar al met al is dit mijn mening

een ander zal er anders over denken:sleeping:sleeping

vgr tonsr.

Terug
Naar boven